اسماعیل پیروندی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مقدار اراضی رفع تصرف شده در قالب در قالب 75 فقره پرونده از متصرفان بازپس گیری شده است.
وی اضافه کرد: متصرفان غیرقانونی اراضی ملی این شهرستان ضمن خلع ید زمین های متصرفی، محکوم به پرداخت خسارت نیز شدند.
وی با اشاره به اینکه اقدام مهم دیگر این سازمان در سال جاری اجرای ماده 54 قانون رفع تداخلات اراضی ملی با اراضی کشاورزی بود، افزود: این اقدام با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان برای 20 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان صورت گرفته است.
وی فرهنگ سازی و آموزش را از عوامل مهم در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی توسط مردم دانست، اظهار کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان در راستای کاهش تصرف زمین های ملی برنامه های خود را بر مبنای پیشگیری بنا نهاده است.
پیروندی با اشاره به اینکه شناسایی مناطق حساس و اولویت بندی آنها از جمله اقدامات مهم این اداره برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بوده است، تاکید کرد: یگان حفاظت شهرستان بر این اساس اقدام به گشت زنی و مراقبت های منظم و دوره ای در مناطق مختلف می کند.
رئیس منابع طبیعی کامیاران با اشاره به نقش بسیار موثر مراجع قضایی، عوامل انتظامی و دستگاه های متولی با این اداره برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شهرستان، یادآور شد: تا زمانی که مردم در قبال هر وجب از خاک عرصه های منابع طبیعی احساس مسئولیت و به اهمیت حفظ آن پی نبرند این نهادها باید جدی پای کار باشند.
پیروندی به پیگیری های جدی هرگونه تخریب و تصرف ملی منابع طبیعی از طریق کارشناسان این اداره اشاره و اضافه کرد: کارشناسان این اداره در آماده باش کامل برای شناسای متخلفان هستند تا بعد از شناسایی از طریق مجاری قانونی به صورت جدی با آنها برخورد شود.
اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان کامیاران به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی از طریق شماره تلفن رایگان 1504 است.
از مساحت 185 هزارو 200 هکتاری شهرستان کامیاران، 132 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که 36 هزار هکتار آن جنگل و 96هزار هکتار آن را مرتع تشکیل می دهد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در جنوب استان کردستان واقع شده است.
7349/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.