جلال قلعه شاخانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: داشتن روابط فرهنگی با منطقه شمال عراق به دلیل نزدیکی فرهنگی 2 کشور از خواسته های فعالان فرهنگی و هنرمندان استان کردستان و این منطقه بوده است.
وی اظهار کرد: هیات اعزامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در روز اول سفر به منطقه شمال عراق علاوه بر دیدار با معاونین وزیر روشنبیری و لاوان(روشنفکری و جوانان) منطقه شمال عراق، با مدیران کل چاپ و نشر، روابط عمومی و حوزه وزارتی این وزارتخانه دیدار و در جلسه ای با سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در اربیل به راهکارهای توسعه فعالیت های فرهنگی٬ هنری و رسانه ای استان کردستان پرداختند.
وی با بیان اینکه این سفر همزمان به دور جدید فعالیت های فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران با منطقه شمال عراق منجر می شود، اضافه کرد: تسهیل مراودات، بستر سازی حضور هنرمندان در منطقه شمال عراق، بهره گیری از بازار این منطقه برای عرضه محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری استان کردستان، برگزاری نمایشگاه مطبوعات کُردی در این منطقه، دیدار با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و سلیمانیه از جمله اهداف اعزام این هیات فرهنگی به کشور عراق بود.
قلعه شاخانی گفت: دور جدید تعاملات فرهنگی با حضور ناشران برگزیده شمال عراق در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان آغاز می شود.
وی افزود: در این سفر مذاکرات مقدماتی برای عقد توافق نامه موضوعی به عنوان فصل الخطاب مشترک مراودات فرهنگی با مسئولان محلی منطقه شمال عراق کردستان در شهرهای اربیل و سلیمانیه نیز انجام شد.
وی گفت: ظرفیت های فرهنگی و هنری کردستان می تواند بر فرهنگ منطقه تاثیرگذار بوده و در بستر تعاملات بین المللی زمینه اصلی تعاملات مشترک را فراهم آورد.
قلعه شاخانی، به حداکثر رساندن مراودات فرهنگی را موجب شکوفایی تولیدات و تبادل آرا در جامعه فرهنگ و هنر استان دانست و افزود: وجود برنامه های کلان در استان کردستان فرصتی برای حضور هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران منطقه شمال عراق است.
این هیات که متشکل از کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به سرپرستی رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با هماهنگی استانداری کردستان روز یکشنبه 29 بهمن عازم کردستان عراق شدند.
6108/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.