معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: امسال باید در استان از تکنولوژی و روش‌های نوین در جذب مسافران استفاده شود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 اظهار کرد: این ستاد صرفا مختص ایام عید نوروز و تابستان نیست.

وی افزود: وظیفه این ستاد، سیاستگذاری، ساماندهی و برنامه ریزی سفر در کشور و استانها است و همه دستگاه های عضو باید در چارچوب شرح وظایف عمل کنند.

معاون استاندار کردستان با اشاره به وجود رقابت سنگین در دنیا و در ایران در حوزه گردشگری و سفر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گردشگری از محورهای توسعه در جهان به شمار می رود، لذا مقوله سفر می تواند در توسعه کشور و استانها اهمیت زیادی داشته باشد.

قادری تاکید کرد: باید رقابتی در حوزه سفر میان استان کردستان و استان‌های همجوار وجود داشته باشد و قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: با توجه به نقاط قوت و ضعفی که در ارزیابی های گذشته مشخص شده لازم است نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف کاهش داده شود تا مسافرانی که وارد کردستان می شوند با ویژگی های خاص استان به طور کامل و دقیق آشنا شوند.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: باید تلاش شود تا هزینه های سفر کاهش یابد و تحقق این امر مستلزم تهیه و تدوین بسته هایی در این زمینه است.

 قادری یادآور شد: نظارت بر اماکن و واحدهای تجاری و خدماتی در سطح شهرهای استان در کاهش هزینه های سفر اثر زیادی خواهد داشت و دستگاه های مسئول در این رابطه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: قصد داریم کردستان آماده پذیرایی گرم از میهمانان و مسافران نوروزی باشد.

قادری با اشاره به برگزاری مانور ویژه ای در حوزه سفر طی روزهای 20 لغایت 25 اسفندماه، گفت: آمار مربوط به مسافران نوروزی تنها از طریق دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر که سازمان میراث فرهنگی است در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: صداوسیما و همه رسانه‌ها به مانند سال‌های گذشته در معرفی جاذبه‌های استان پررنگ عمل کنند.

قادری به شهرداری‌ها تاکید کرد: علاوه بر آماده سازی بوستان‌ها و پارک‌ها و فضاهای شهری، از خلاقیت‌های جدید در ورودی شهرها برای خوشامدگویی به مسافران استفاده کنند.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: آمادگی راهداری و راه و شهرسازی در محورهای مواصلاتی استان، مراکز درمانی و داروخانه های شیفت و همچنین عابر بانک‌ها بویژه طی چند روز ابتدایی تعطیلات نوروز که همه مراکز و ارگانها تعطیل است، باید مدنظر قرار بگیرد.

قادری در پایان از آغاز بکار کمیته ارزیابی ستاد طی روزهای آینده خبر داد و افزود: این کمیته عملکرد تمام دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان را قبل و بعد از تعطیلات رصد خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.