مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفری واجدین شرایط در این استان، کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

بهگزارش خبرنگار ایلنا، محسن آقایی روز دوشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان در سنندج، با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال بالغ بر بیست و پنج هزار و ۲۰۱ واقعه ولادت به ثبت رسیده، گفت: این میزان ثبت نسبت به مدت مشابه سال پیش یک دهم درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان ثبت ولادت مربوط به شهرستان بانه با ۲۴ در هزار و مریوان با ۲۱.۹ در هزار است و سروآباد و بیجار به ترتیب با ۱۵.۶ در هزار و ۱۶.۳ در هزار نیز کمترین میزان ثبت ولادت را به خود اختصاص داده اند.

آقایی با اشاره به اینکه ۹۹.۶۷ درصد ولادت در مهلت ۱۵ روز به ثبت رسیده، گفت: در این مدت ولادت شهری با ۱۷ هزار و ۶۹۸ واقعه و ولادت روستایی با ۷ هزار و ۲۴۳ واقعه به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان عنوان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶.۵ در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۶ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

آقایی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۱۰۷ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۹ دهم درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان ثبت وفات در بیجار و کامیاران و کمترین میزان ثبت وفات مربوط شهرستان‌های بانه و مریوان است، گفت: در بازه زمانی مذکور وفات‌شهری با ۳ هزار و ۹۱۶ واقعه و وفات روستایی به ۲ هزار و ۱۹۱ واقعه به ثبت رسیده که این میان مردان با ۳ هزار و ۴۲۰ واقعه وفات و زنان با ۲ هزار و ۶۸۶ واقعه وفات نیز به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به ثبت ۱۲ هزار و ۸۴۵ واقعه ازدواج در ۱۰ ماهه امسال اشاره و عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

آقایی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در استان ۲۷ سال است، گفت: در این حیطه نیز میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و در میان زنان ۲۳ سال برآورد شده است.

وی به وضعیت طلاق در این مدت اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۳ هزار و ۵۳۰ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۷.۵ درصد رشد داشته است که سروآباد و بانه کم ترین و مریوان و قروه نیز بیشترین نرخ طلاق را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه افراد بازمانده از ثبت نام کارت ملی هوشمند هر چه سریع تر نسبت به نام نویسی اقدام کنند، گفت: این مدت ۸۱۵ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده که معادل ۶۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفری واجدین شرایط در این استان، کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.