شهریار حنفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 602 تُن برنج تخصیص یافته با همکاری تعاون روستایی و صنعت، معدن و تجارت کردستان توزیع می شود اظهار کرد: تلاش می شود توزیع بقیه برنج های اختصاص یافته نیز تا نیمه اول اسفند آغاز شود.
وی اضافه کرد: توزیع برنج وارداتی از 24 بهمن برای تنظیم بازار شب عید در شهرهای استان در حال اجرا است و از روز گذشته نیز در روستاهای 2 شهرستان بیجار و مریوان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این برنج ها در فروشگاه های زنجیره ای از جمله رفاه و افق در سطح شهرها توزیع می شود اضافه کرد: شرکت های تعاونی روستایی نیز عهده دار توزیع این برنج ها در روستاها هستند.
به گفته حنفی، 602 تُن برنج در حال توزیع شامل 100 تُن برنج هومالی، 251 تُن برنج هندی و 251 تُن نیز برنج هندی سیلا است که قیمت فروش هر کیلوگرم برنج هومالی برای مصرف کننده را 39 هزار ریال، برنج هندی سیلا 56 هزار ریال و برنج برنج هندی معمولی نیز 26 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: علاوه بر تخم مرغ و برنج وارداتی که هم اکنون در سطح استان در حال توزیع است، سازمان جهادکشاورزی توزیع گوشت قرمز و مرغ را نیز برای تنظیم بازار شب عید در برنامه کاری خود قرار داده است.
به گفته وی، هم اکنون تدابیر لازم برای تنظیم بازار میوه شب عید هم اتخاذ شده و در این راستا یک هزار و 200 تُن میوه شامل 800 تُن پرتقال و 400 تُن سیب خریداری و ذخیره سازی شده که توزیع آن از 25 اسفند توسط تعاون روستایی استان آغاز می شود.
حدود 60 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان قرار دارند که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای است.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.