افسانه باقری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی بانوان کشور در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به هیات های استان ها ابلاغ کرده ایم مربیان از یک رده آموزشی برای تربیت بانوان کاراته کا استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در بخش داوری نیز بدنبال ارتقای دانش داوران هستیم، افزود: با این هدف، داوران برای ارتقای سطح به کلاس های مختلف آسیایی و جهانی اعزام می شوند ضمن اینکه در داخل کشور نیز کلاس هایی برای آنان برگزار می کنیم.
باقری به برنامه ریزی برای ارتقای دانش مربیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: برای دانش افزایی مربیان آنان را به خارج از کشور اعزام می کنیم.
نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقات رده های سنی اشاره کرد و گفت: اردوها را به نحوی برگزار می کنیم که بازیکنان بتوانند در اردوهای مستمر آمادگی برای مسابقات المپیک 2020 حضور داشته باشند.
باقری اضافه کرد: در این راستا بخش نامه ای به استان ها ابلاغ شده که آنها می توانند یک مربی شاخص و 2 بازیکن که در مسابقات مختلف مدال آور بوده اند را برای شرکت در اردوهای تیم ملی معرفی کنند.
به گفته وی، این کار موجب می شود که بازیکنان و مربیان معرفی شده در کنار کادر فنی تیم ملی و بازیکنان با تجربه کار کنند و دانش خود را افزایش دهند.
نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته با بیان اینکه کاراته استان کردستان از سال های دور فعال است، اظهار کرد: این استان کاراته کاهای شاخص زیادی داشت ولی در برهه ای از زمان شرایط تغییر کرد و در بخش بانوان کمتر کار شد.
باقری میزبانی سنندج از ورزشکاران، داوران و کادر فنی رقابت های کاراته بانوان کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود اینکه قهرمانان مسابقات آسیایی و جهانی در این رقابت ها حضور ندارند اما مسابقات در سطح بالایی برگزار شد.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده بتوانیم ورزشکاران زیادی از کردستان در تیم های ملی کاراته به عنوان بازیکن و مربی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، رقابت های کاراته بانوان قهرمانی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان کشور گرامیداشت دهه مبارک فجر و یادواره 5400 شهید استان کردستان، در حال برگزاری است و کاراته های 31 استان کشور برای کسب سهمیه المپیک 2020 و مسابقات قهرمانی آسیا 2018 ژاپن از 23 تا 25 بهمن در سالن آزادی سنندج به رقابت می پردازند.
هفت هزار کاراته کا سازمان یافته و بیمه شده در استان کردستان زیر پوشش هیات های کاراته مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.