به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای کردستان، در این اطلاعیه آمده است با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و شرکت آب منطقه ای مبنی بر وقوع بارندگی های قابل توجه در روزهای پیش رو، احتمال وقوع سیلاب در رودخانه های استان وجود دارد.
این شرکت اعلام کرد احتمال وقوع سیلاب در رودخانه های پایاب سدهای چراغ ویس سقز، عباس آباد بانه، سورال دهگلان، گاوشان و زیویه کامیاران، گاران مریوان و قشلاق سنندج بیشتر است.
شرکت آب منطقه ای کردستان از شهروندان خواست از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه ها و مخازن سدهای مذکور امتناع و باغداران و کشاورزان با رعایت موارد ایمنی از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه های بالا دست و پایین دست سدهای مذکور در روزهای آینده بطور جدی پرهیز کنند.
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب(6.6 درصد روان آبهای کشور) است.
به منظور مهار و توسعه بهره برداری از منابع آب سطحی استان، هم اکنون 34 طرح سد مخزنی شامل 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی است.
به گزارش ایرنا، از عصر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به آسمان استان، بارش باران در کردستان آغاز شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسی بیشترین بارش این سامانه در سلین اورامان 145 میلیمیتر، سروآباد 92 میلیمتر و مریوان 88 میلیمتر بارندگی ثبت شده که در این فصل از سال بی سابقه است.
سامانه قوی و فعال بارشی دیگری نیز از روز جمعه وارد آسمان استان کردستان می شود و فعالیت آن به مدت سه روز و با شدت بیشتری تداوم خواهد داشت.
دریافت و تنظیم: عبدالله رحمانی**انتشار: سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.