الناز باجلانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه المپیک 2020 به معنای قله اهدافش نیست، اظهار کرد: به این فکر نمی کنم که با کسب سکوی المپیک به تمام اهدافم رسیده ام بلکه با کسب این مقام، تازه درهای بیشتری از موفقیت به رویم باز خواهد شد.
وی تلاش، پشتکار و ایمان به توانایی خود را پایه و اساس طی کردن مسیر درست موفقیت دانست و افزود: برای من قبل از تلاش و پشتکار وجود پدری قهرمان که فعل توانستن را در من صرف کرد، بزرگترین عامل برای رسیدنم به موفقیت است.
باجلانی با بیان اینکه در نخستین رکورد گیری کشوری در رشته وزنه برداری بانوان در دسته 63 کیلوگرم موفق به کسب بالاترین امتیاز شد، تاکید کرد: با کسب این موفقیت به عضویت تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی درآمده است.
این وزنه بردار نوجوان کامیارانی با اشاره به اینکه از سن 9 سالگی فعالیت خود را در این رشته آغاز کرده است، یادآور شد: فعالیت او طی این سال ها بدلیل نبود رشته وزنه برداری بانوان در کشور به صورت مقطعی بوده است.
وی که تنها مربی اش طی این سال ها پدر بوده است، اضافه کرد: از آنجا که پدرم وزنه بردار است، بزرگترین دلیل علاقه و گرایش من به این رشته او بود.
این وزنه بردار نوجوان با بیان اینکه وزنه برداری به او احساس قدرت می دهد، گفت: هیچ وقت نگاه ها و گفته های اشتباه جامعه نسبت به این رشته برای بانوان مانع علاقه و اشتیاق او برای ادامه این راه نشده است.
وی عامل بقا و تحمل سختی ها در رشته سنگین وزنه برداری را صبر و بردباری اش دانست و یادآور شد: ورزشکاری که بتواند با میل و وزنه ارتباط روحی و احساسی برقرار کند، بزرگترین قدم را برای موفقیت برداشته است.
باجلانی از وزنه برداری به عنوان بخش مهمی از زندگی خود نام برد و افزود: درس را نه برای کسب شغل در آینده بلکه فقط بخاطر علاقه به زیست شناسی می خواند.
وی که متولد 1382 است، در خصوص تایم تمرینات روزانه خود اظهار کرد: در کنار و زیر نظر پدرش روزی 2 ساعت تمرینات خود را انجام می دهد.
به گفته وی، انسان موفق کسی است که در هر موقعیت و شرایطی که قرار دارد بتواند رکورد خودش را ارتقا دهد نه در جنگ و رقابت با دیگران باشد.
این دختر وزنه بردار با اشاره به اینکه در رشته های مانند بسکتبال، والیبال، پینگ پنگ و اسکیت نیز فعالیت داشته است، گفت: با وجود استعداد در بیشتر رشته های ورزشی اما هیچ رشته ای مانند وزنه برداری او را به آرامش درونی نمی رساند.
وی با بیان اینکه کار کردن با پدرش را به عنوان مربی بکار کردن با بهترین مربی وزنه برداری دنیا ترجیح می دهد، افزود: حرفه ای ترین مربی دنیا فقط یک مربی حرفه ای است ولی پدرش قبل از هر چیز، یک مربی دلسوز است.
باجلانی به اولین رکوردگیری وزنه‌برداری نوجوانان دختر در 16 بهمن در تهران اشاره کرد و یادآور شد: به عضویت تیم ملی درآمده و برای شرکت در نخستین اردوی دختران نوجوان کشور دعوت شده است.
به گفته وی، این رکوردگیری با حضور 94 وزنه بردار از استان های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، تهران، خوزستان، خراسان رضوی، زنجان، سیستان‌ و بلوچستان، فارس، کردستان، گیلان، گلستان، مازندران و همدان انجام شد.
وی که از سوی مسئولان کشوری فدراسیون وزنه برداری به عنوان امید کسب مدال در رقابت های بین المللی و آسیایی (ازبکستان) معرفی شده است، تاکید کرد: خطاب قرار دادن او به عنوان امید ایران در مسابقات آسیایی از سوی مسئولان کشوری او را به تلاش بیشتر در این راه ترقیب می کند.
باجلانی با اشاره به اینکه رقبایش را در رقابت های آسیایی زیر نظر دارد، افزود: با توانایی های آنها آشناست و می خواهد بهترین عملکرد را داشته باشد.
این دختر موفق کامیارانی از نوجوانان همسن خود خواست پیگیر بروز علاقه و استعداد خود باشند و خطاب به مسئولان گفت تا زمانی که شرایط پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان فراهم نشود نباید انتظار پیشرفت و توسعه داشته باشند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشار: سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.