مراسم بزرگداشت هنرمند صاحب نام هورامی «عثمان هورامی» با استقبال قابل توجه دوستدارنش در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، در آیینی که شامگاه چهارشنبه به‌مناسبت تکریم و گرامیداشت هنرمند برجسته موسیقی دیار هورامان در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، بار دیگر دوستداران و شیفتگان استاد "عثمان هورامی" را خشنود و فضایی مملو از عشقی راستین را بر روان و روح مردم حاکم کرد. 

مراسم نکوداشت این هنرمند چنان مورد اقبال عمومی قرار گرفت که جا برای سوزن انداختن نبود و از این رو شماری از حاضران نیز ایستاده نظاره گر رویداد فوق بودند.

در آغاز این مراسم سید غریب سجادی از اعضای شورای شهر سنندج گفت: چنین رویدادی به همت ستاد کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری و نیز اداره فرهنگ و ارشاد و حوزه فرهنگی شهر سنندج به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به اینکه برای گسترش امور فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، گفت: در همین راستا به پاس خدمت بی شائبه ماموستا "عثمان هورامی" هنرمند سیاچمانه به مردم، قدردانی و قدرشناسی صورت می گیرد و از این رهگذر پاسداشت دیگر بزرگان هنر موسیقی مدنظر قرار خواهد گرفت.

سجادی اظهار داشت: موسیقی دریای بیکران و بی مرزی است که هرجا کلام از سخن قاصر باشد موسیقی یاری دهنده است.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اسامی چند تن از هنرمندان موسیقی در استان، افزود: اشخاصی چون مظهر خالقی، جمیل احمدی، صباح هورامی و حسین کمنه ای و نیز کامکار ها متعلق به شهر و منطقه‌ای خاص نیستند بلکه به جای جای این کره خاکی تعلق دارند؛ کما اینکه آوازه شهرت شان مرزها را در نوردیده است.

اردشیر کامکار از اعضای گروه کامکار ها نیز به عنوان سخنران ثانی به نقش پر مایه هنر و موسیقی و جایگاه زنان در تعالی این هنر اشاره کرد و گفت: هنر موسیقی در دیار کردستان با کار و زندگی مردم عجین شده به طوری که برای مراسم شادی و مذهبی موسیقی خاصی اجرا می شود و زنان نیز همپای مردان در تولید و ارتقای این هنر گام ها بر داشته اند.

وی با بیان اینکه "عثمان هورامی" شایسته بزرگداشت جهانی است، عنوان کرد: موسیقی هورامی همانند مردم هورامان پاک و زلال است و در این میان در توسعه و گسترش این موسیقی عثمان هورامی نقش فزاینده ای را ایفا کرده است.

فرماندار شهر سنندج دیگر سخنور این مراسم بود و گفت: کردستان ذخیره گاه فرهنگ ایران و هورامان ذخیره گاه فرهنگی کردستان است.

ابراهیم زارعی خاطر نشان کرد: منطقه هورامان از ظرفیت معماری و طبیعت منحصر بفردی برخوردار است که بهره برداری صحیح از این پتانسیل را مردم درک کرده اند.

استاندار کردستان هم در این آیین تجلیل از ماموستا هورامی افزود، خانه موسیقی کردستان سال آینده در کردستان راه اندازی می شود.

بهمن مرادنیا تاکید کرد: افزون بر تامین اعتبار برای ساخت سریال تاریخی سنجر خان، در سال آینده پیگیر اتمام پروژه تالار فرهنگ سنندج است.

 آیینی که به بهانه تجلیل از مقام عثمان هورامی برگزار شد شامل چهار پنل از جمله اشعاری توسط شاعر هورامی "کلثوم عثمان پور" و اجرای سیاچمانه و هوره توسط برخی از هنرمندان هورامی و همچنین اجرای چند قطعه موسیقی از عادل نادری و نیز پخش دو کلیپ مرتبط با زندگی این هنرمند و در نهایت رونمایی از سرتندیس عثمان هورامی از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت هنرمند " عثمان هورامی" تلقی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.