هیبت اله فداکار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات گاز رسانی به سروآباد از سال 85 آغاز شد و در طول 11 سال، علاوه بر 89 درصد روستاها، 100 درصد جمعیت شهری نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
وی افزود: از مجموع 73 روستای شهرستان سروآباد 63 روستا اکنون به شبکه گاز متصل هستند، گازرسانی به 2 روستا در دست اقدام است و گازرسانی به هشت روستای باقی مانده نیز در برنامه آینده شرکت گاز قرار دارد.
فداکار تاکید کرد: در دهه فجر امسال چهار روستا با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال شامل 2 روستا در بخش هورامان و 2 روستا در بخش مرکزی با جمعیت 700 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
وی یادآور شد: ضریب نفوذ گاز روستایی تا قبل از دهه فجر امسال در این شهرستان 84 درصد بود که با احتساب چهار روستای جدید با افزایش 6 درصدی به 90 درصد ارتقا پیدا کرد.
وی اضافه کرد: حجم گاز جایگزین در شهرستان سروآباد پس از بهره برداری از این پروژه ها بیش از 2 میلیون متر مکعب خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد در پایان سال 97 تمام روستاهای شهرستان سروآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز روستایی همانند مناطق شهری به 100 درصد ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 52 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.