مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اشتغال، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را اولویت نخست کاری برشمرد و گفت: خروجی این برنامه‌ها مبنای ارزیابی عملکرد ادارات تابعه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، برهان صلواتی در جمع روسای ادارات تابعه شهرستانها در سنندج، گفت: مردم در مناسبت های ملی و انقلابی دَین و وظیفه خود را ادا کرده اند مسئولان هم باید به دغدغه مردم که همانا بیکاری و نبود اشتغال و سرمایه گذاری است رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، وزیر کار، استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی همان دغدغه مردم در زمینه بیکاری و نبود اشتغال  است، تاکید کرد: هیچگونه کم کاری در راستای کمک به ایجاد و رونق اشتغال جوانان استان پذیرفتنی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه با بیان اینکه تاکنون تنها 652 میلیارد تومان طرح اشتغالزایی به بانک های عامل ارسال شده است و عملکرد قابل قبولی نیست، افزود: این در حالی است که  1052 میلیارد تومان طرح در کمیته های فنی اشتغال شهرستان های استان بررسی شده است.

وی خوستار تعیین تکلیف طرح های زیر 250 میلیون تومان ظرف چند روز آینده در بانک های عامل شد و گفت:  طرح های متقاضیان باید با دقت بررسی و بدون  نقص و کاستی به بانک ها فرستاده شود تا در پرداخت تسهیلات وقفه ایجاد نگردد.

صلواتی با تاکید بر اینکه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تزریق پول به واحدهای صنعتی نیست، یادآورشد: خروجی این تسهیلات باید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و همچنین صیانت از اشتغال موجود کارگاههای استان منجر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان سیاست های اشتغالزایی و فقرزدایی بویژه ریشه کن کردن فقر مطلق را اولویت برنامه های حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد. 

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان بر ثبت سریع طرح‌های متقاضیان در "سامانه کارا" (سامانه رصد تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی) تاکید کرد و گفت: اینکار منجر به تسریع در روند اجرایی شدن طرحها خواهد شد.

سید کمال حسینی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال همت جمعی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید بانک های عامل و دستگاههای اجرایی با تعامل و هماهنگی با دبیرخانه کارگروه اشتغال استان، در این زمینه تلاش نمایند.

در این نشست روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای استان، روند تشکیل پرونده متقاضیان طرح های اشتغالزایی و معرفی آنها به بانک های عامل را موفقیت آمیز عنوان و تصریح کردند: بزرگترین چالش و مانع فراروی اجرای طرح های اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستایی؛ نحوه عملکرد بانک ها در زمینه پذیرش طرح های متقاضیان و پرداخت تسهیلات به آنان است به گونه ای که هیچ وحدت رویه‌ای بین بانک‌های عامل به لحاظ شاخص پذیرش و میزان وثایق بانکی وجود ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.