پیمان باباپیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این استان بیش از چهار هزار و 340 هکتار جنگل احداث شده که 2 هزار و 200 هکتار آن مربوط به اجرای طرح توسعه جنگل است.
وی افزود: این طرح از سال 1394 به منظور احداث جنگل در اراضی ملی و جنگلی با همکاری بهره برداران شروع شد و تاکنون نیز اجرای ان ادامه دارد.
باباپیری تاکید کرد: این طرح برای نخستین بار در یک هزار هکتار از اراضی ملی روستاهای تودار ملا و تودار روته شهرستان سنندج آغاز شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در قالب این طرح گونه های جنگلی اقتصادی و چند منظوره از جمله بادام، سماق، فندوق، گلابی جنگلی، پسته وحشی، سنجد، زالزالک همراه با کشت گیاهان دارویی آویشن و گل محمدی غرس شده است.
وی یادآور شد: در این طرح دولت با همکاری اهالی منطقه از جمله دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستاها و نظارت مستمر کارشناسان اداره کل منابع طبیعی زمین و نهاده (نهال) را در اختیار مردم محلی قرار داده است.
باباپیری اضافه کرد: در این طرح بهره برداران نسبت به احیا و مراقبت از عرصه های ملی متعهد می شوند که این امر با استقبال مردم و بهره برداران محلی در استان روبرو بوده است.
به گزارش ایرنا، مساحت کل استان کردستان 2 میلیون و 913 هزار و 700 هکتار حدود 1.77 درصد مساحت کشور است که از این میزان، یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع است که 61 درصد مساحت کل استان کردستان را شامل می شود.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.