به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی با بیان این مطلب افزود: نقشه‌ها و مشخصات پیشنهادی «طرح ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان» با حضور نماینده رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مورد بازبینی قرار گرفت که خوشبختانه نتیجه جلسه مثبت بود و بزودی گزارش آن به کمیسیون اقتصادی ارائه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه استان کردستان همپای کشور روند توسعه را نپیموده و کم برخودار است گفت: با اقدام دولت برای ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان و همراهی مجلس شورای اسلامی در این خصوص، امید به تسریع توسعه کردستان زنده شده است.

وی راه‌اندازی مناطق آزاد را منشا تحولات مناسبی در منطقه عنوان کرد و افزود: بدون شک با ایجاد این منطقه آزاد، در وضعیت معیشتی مردم استان بهبودایجاد شده و نیز وضعیت کسب و کار رونق خواهد گرفت.

فیروزی با اشاره به طبیعت بکر و زیبای شهرهای بانه و مریوان این منطقه آزاد را از زیباترین مناطق برشمرد و اظهار کرد: به دلیل حدف بروکراسی‌های اداری و شرایط مناسب در مناطق آزاد تجاری صنعتی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بانه و مریوان می‌آیند و همزمان صنعت توریسم استان نیز رشد می‌کند.

جلسه‌ی مذکور در دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مورد بررسی نقشه نهایی محدوده و مشخصات پیشنهادی منطقه آزاد بانه و مریوان با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر و معاونان شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان برگزار گردید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 858684
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.