به گزارش ایرنا، محمود محمدی نسب روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر کردستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این جمعیت برنامه هایی برای به روز کردن تجهیزات امداد هوایی از جمله تجهیز بالگردها به دوربین های دید در شب و تجهیزات پیشرفته امداد و نجات در دستور کار دارد که در صورت تامین اعتبار بزودی اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 10 استان کشور دارای پد و آشیانه بالگرد و پایگاه امدادی هوایی هستند، افزود: اکنون جمعیت هلال احمر امکان امدادرسانی هوایی در تمام مناطق کشور را دارد.
محمدی نسب تاکید کرد: هلال احمر در خصوص امداد هوایی در جایگاه خوبی قرار دارد اما در مقایسه با استانداردهای جهانی هنوز فاصله زیادی داریم که باید با تخصیص اعتبار از سوی دولت به استانداردها برسیم.
وی گفت: امداد هوایی یکی از سریع ترین و آسان ترین شیوه امداد رسانی در جهان است و در موقع حوادث به بهره مندی از پایگاه های امداد هوایی در کوتاهترین زمان ممکن می تواند خدمات رسانی را به آسیب دیدگان ارائه کرد.

**جمعیت هلال احمر با کمبود تجهیزات امدادی متناسب با داوطلبان روبرو است
دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد: با وجود بیش از 2 میلیون داوطلب آموزش دیده این جمعیت با کمبود تجهیزات امدادی برای مجهز کردن نیروهای داوطلب روبرو است.
محمدی نسب اضافه کرد: هم اکنون تنها 381 دستگاه خودرو نجات پایگاه های جمعیت هلال احمر کشور استقرار یافته و نمی تواند جوابگوی نیروهای آماده این تعداد داوطلب باشد.
وی با اشاره به اینکه 300 هزار داوطلب در پایگاه های جمعیت هلال احمر فعال هستند، افزود: این نیروهای داوطلب بدون هیچ چشم داشتی بخشی از وقت خود را صرف کمک رسانی به همنوعان خود می کنند و در مواقع بحران و حوادث داوطلبانه در صحنه وارد عمل می شوند.
به گفته وی، این افراد در عملیات های جاده ای، سیلاب و زلزله وارد عمل می شوند و اما کمبودد تجهیزات و خودرو امدادی مانع رسیدن آنها به صحنه حوادث می شود.

** هلال احمر در زلزلزه کرمانشاه خدمات ارزنده ای انجام داده است
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: نیروها و داوطلبان جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه خدمات ارزنده ای انجام داده است و این خدمات هنوز هم در مناطق زلزله زده ادامه دارد.
محمدی نسب افزود: در ساعت و روزهای اولیه زلزله مشغول امداد و نجات بودند و بعد اسکان اضطراری و توزیع چادر را در دستور کار قرار دادیم.
وی اضافه کرد: در مرحله بعدی توزیع اقلام غذایی برای چند شبانه روز و در مرحله بعدی اقلام غذایی از جمله برنج و خرما را برای مدت یک ماه در اختیار خانواده های آسیب دیده قرار دادیم.
وی اظهار کرد: حمایت های روانی از آسیب دیدگاه در قالب تیم های سحر از همان روزهای اول این حادثه با ایجاد فضاهای دوستدار کودک، مراکز مشاوره و مجالس ترحیم انجام شده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به تداوم تیم های سحر در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: این جمعیت از آمادگی کامل برخوردار است با توجه به نیازهای آسیب دیدگان همچنان در این مناطق به فعالیت خود ادامه دهد.
آیین افتتاح پایگاه امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، حسین خوش اقبال معاون سیاسی استاندار، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مسئولان استانی برگزار شد.
برای ساخت این پایگاه امداد هوایی بیش از 70 میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شده که فضای مناسبی برای استقرار بالگرد، تیم پرواز، امدادگران، نجات‌گران و کادر پروازی در آن پیش بینی شده است.
پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر کردستان با جمعیت هلال احمر آذرباجان غربی دارای یک بالگرد مشترک است.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 10 پایگاه امداد جاده ای و چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: سلیمانی
3020//9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.