معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان دو مشکل اساسی استان را کمبود درآمد و بیکاری ذکر کرد و خواستار ارایه راه حل‌های عملیاتی و همفکری برای حل این دو مسئله از فعالان اقتصادی بخش خصوصی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استاندار ی کردستان، حسین فیروزی در نشست هم اندیشی توسعه اقتصادی استان که با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار شد، افزود: میزان درآمد مردم استان نصف میانگین کشوری است که این امر پیامدهای منفی برای استان به دنبال دارد.

وی  بابیان اینکه کمبود درآمد سرانه عامل ایجاد چرخه فقر در جامعه می‌شود، افزود: چرخه فقر نیز عامل به نابودی کشاندن توانمندی‌ها است و خلاقیت و ابتکار را از بین می‌برد.

فیروزی اشتغال را زمینه‌ساز بروز خلاقیت‌ها و توانمندی جوانان در عرصه‌های گوناگون ذکر کرد و ادامه داد:  همه باید توجه داشته باشند که بیکاری  زمینه ایجاد آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند که در آینده می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان فعالان اقتصادی کردستان را دلسوز و علاقه‌مند به توسعه و پیشرفت استان ذکر کرد و گفت: با توجه به مجموعه مشکلات در بخش اشتغال و نیاز استان به افزایش درآمد سرانه از فعالان اقتصادی می‌خواهم راهکارهای مناسب ارایه داده و با مدیران همفکری و هم‌اندیشی داشته باشند.

فیروزی ادامه داد: خوشبختانه در چند سال گذشته کارهای خوبی در زمینه حمل و نقل، مهار آب‌ها و زیرساخت‌های دیگر صورت گرفته که همین امر می‌تواند زمینه‌ساز  سرمایه گذاری‌های جدید در استان باشد.

وی افزود: لازم است سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان اتکا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.