به گزارش ایرنا، بهره برداری از 18 واحد مسکونی مناسب ویژه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی و 14 طرح مخابراتی روز یکشنبه در مناطق شهری و ورستایی این شهرستان آغاز شد.
رئیس بهزیستی بیجار در حاشیه آیین تحویل واحدهای مسکونی معلولان و توانخواهان ساکن در مناطق شهری با تبریک فرا رسیدن دهه فجر سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ساخت این منازل مسکونی در سه بلوک شش واحدی سال 92 آغاز شد.
غلامرضا محمدمیرزایی هزینه ساخت این واحدها را بیش از 13 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این هزینه از محل تسهیلات بانکی کم بهره، کمک‌ بلاعوض سازمان بهزیستی و سهم آورده متقاضیان تامین شده است.
وی افزود: یکی از برنامه های در دست اقدام بهزیستی تامین مسکن برای توانخواهان و مددجویان است که در ایام مبارک دهه فجر امسال، 33 واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان ساخته و تحویل شد.
محمدمیرزایی با اشاره به پوشش 2 هزار و 500 خانوار در این شهرستان، از خیرین و نیکوکاران خواست در زمینه تامین مسکن معلولان و کمک به اداره مرکز نگهداری معلولان بیجار همت کنند.
وی اضافه کرد: هیات امنای این مرکز آماده همراهی و راهنمایی خیرین است و نیکوکاران بهتر است با هماهنگی و بر اساس نیازهای واقعی و ضروری کمک های خود بصورت نقدی یا غیر نقدی در اختیار آنها قرار دهند.
** بهره برداری از 14 طرح مخابراتی شهرستان بیجار
رئیس مخابرات بیجار گفت: با صرف هزینه ای بیش از 2 میلیار ریال، 14 طرح مخابراتی به منظور تقویت و افزایش پوشش و رفع مناطق کور تلفن همراه به مناسبت دهه مبارکه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.
باشوکی تاکید کرد: اطلاعات به روز، بعنوان یکی منابع اصلی مدیریتی شناخته می شود و در حکم وسیله و ابزار مدیریت اثر بخش بر سایر منابع محسوب می شود و از این لحاظ تکنولوژی و توسعه مخابرات از اهمیت حیاتی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه برای راه اندازی این طرح ها بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است، یادآور شد: نصب و راه اندازی سایت BTS تلفن همراه با هدف افزایش و ارتقای کیفیت پوشش شهری، نصب تجهیزات 3G و نسل چهارم 4G اینترنت پرسرعت همراه برای سایت های سه شهر از توابع بیجار از جمله طرح هایی است که امروز و به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شدند.
باشوکی اضافه کرد: نصب و راه اندازی 2 سیستم کافوی نوری جهت توسعه و امکان واگذاری تلفن ثابت، نصب و راه اندازی دو مرکز تلفن روستایی و یک طرح روستایی اقماری با اجرای شبکه واگذاری تلفن ثابت از جمله دیگر طرح های مخابراتی است.
وی از اجرای پروژه توسعه سوییچ و شبکه آبونه، مرکزی و افزایش ظرفیت واگذاری تلفن ثابت در 10 روستا و اجرای چهار طرح ایجاد شبکه تلفن همراه و ثابت برای شهرک های جدید و واحدهای مسکن مهر این شهرستان نیز خبر داد و افزود: با بهره برداری از این سایت ها تعداد سایت های تلفن همراه شهرستان بیجار به 45 سایت افزایش یافت.
به گفته وی، 61 سایت WLL جهت پوشش نقاط روستایی نیز تاکنون نصب شده که رومینگ این سایت های WLL برای تلفن همراه فعال است و در مجموع اینک بیش از 100 سایت تلفن همراه در این شهرستان، نقاط شهری، روستایی و جاده های ارتباطی را پوشش می دهد.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 90 هزار نفر دارای گسترده ترین وسعت جغرافیایی و پراکنده ترین مناطق مسکونی استان کردستان، در شرق سنندج قرار دارد.
خبرنگار: سیدباقر سبحانی**انتشار: سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.