دادستان استان کردستان گفت: خانواده های نیازمند زندانیان می توانند از حمایت مادی و معنوی انجمن حمایت زندانیان برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر جوهری روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان اداری، تجاری انجمن حمایت زندانیان سنندج، گفت: انجمن حمایت از زندانیان یک موسسه غیر انتفاعی است که دهه ۶۰ در تهران فعالیت رسمی خود را آغاز و در پی آن در تمام شهرستان‌ها تعریف و پیاده‌سازی شد.

وی ظهور خیرین را در انجام چنین اموری مهم ارزیابی کرد و گفت: اکنون در تمام ممالک، انجمن‌ها به‌صورت خودجوش با همکاری سمن‌ها در مدیریت و سیاست‌گذاری‌ها به‌ویژه امور عام‌المنفعه سهیم و شریک هستند.

جوهری اظهار داشت: معتقدیم مجرم باید مجازات شود اما دامنه مجازات نباید خانواده را هم در بر بگیرد، اصلی که در جوامع امروزی شاهد بروزش هستیم از این رو انجمن برای کمرنگ‌شدن لطمات و آسیب به خانواده‌های زندانیان تلاش می‌کند.

دادستان مرکز کردستان با اشاره به محور اصلی این انجمن عنوان کرد: رسالت اصلی انجمن اخذ و دریافت کمک‌های مادی و معنوی از مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت برای خدمت‌رسانی به خانواده زندانیان است.

جوهری تاکید کرد: نهادینه‌سازی احساس وظیفه در دستگاه‌های دولتی استان و واگذاری امور به بخش خصوصی در پیشبرد امور موثر و راهگشا است.

وی با اشاره به مشخصات این انجمن گفت: این انجمن ۹ طبقه با هزینه‌کرد دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و زیربنای دو هزار و ۴۰۰ متر و عرصه ۲۵۶ متر احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.