به گزارش ایرنا، بیژن زندیه روز جمعه در جمع اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: بیش از 140 میلیارد ریال برای بهره برداری از این طرح ها هزینه شده است.
وی به اهمیت و تاثیر مسکن روستایی در ماندگاری جمعیت در روستاها اشاره کرد و افزود: بیش از 3705 واحد مسکونی که برای هر یک 180 میلیون ریال برای هزینه شده از مهمترین طرح های قابل افتتاح در این ایام است.
زندیه تاکید کرد: در خصوص تامین مسکن مناسب برای خانوارهای مددجوی بهزیستی که یک یا 2 معلول دارند نیز 18 واحد مسکونی در شهر و 15 واحد در روستاهای شهرستان ساخته و تحویل مددجویان شد.
وی با تشریح ضرورت اجرای پروژه های گازرسانی در سطح روستاها و ایجاد انگیزه بیشتر برای سکونت پایدار مردم در این مناطق یادآور شد: بیش از 17 میلیارد ریال برای گازرسانی به پنج روستا و 9 واحد صنعتی با 6 هزار و 500 میلیون ریال دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: بیش از چهار کیلومتر لوله گذاری برای گازرسانی به واحدهای صنعتی روستای سیدان با 2 هزار و 850 میلیون ریال اعتبار و 6 کیلومتر لوله گذاری برای گازرسانی به واحدهای صنعتی چنگیز قلعه با 3 هزار و 300 میلیون ریال اعتبار انجام شده است.
فرماندار بیجار با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و نقش آن در درآمد زایی بیشتر مردم اضافه کرد: 26 طرح سرمایه گذاری در بخش برق رسانی به ایستگاه های پمپاژ آب و 14 طرح بخش آبیاری تحت فشار در 38 هکتار از اراضی کشاورزی با 55 میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح هایی است که در ایان ایام افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
زندیه مهمترین بحث روز را توسعه ارتباطات دانست و افزود: در همین راستا، 14 طرح عمده در توسعه شبکه مخابراتی شهرستان با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی به دغدغه چندین ساله مردم شهر بیجار در خصوص تکمیل پروژه کنارگذر غرب بیجار به سمت جنوب این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین طرح هایی که در دهه فجر امسال افتتاح می شود، این کنارگذر است.
زندیه به برخی از جانمایی های اشتباه طرح های درمانی، خدماتی و آموزشی در گذشته نیز اشاره کرد و یادآور شد: طرح 84 واحدی منطقه تخت با صرف هزینه بسیار، بیمارستان تامین اجتماعی، هنرستان کشاورزی و سالن آمفی تئاتر پارک شاهد، نمونه هایی از این طرح ها است.
وی همچنین از جانمایی طرح زنجیره فولاد شهرستان بیجار نیز خبر داد و گفت، بزودی مشاوران و مسئولان اجرایی پروژه به این شهرستان سفر می کنند.
فرماندار بیجار تاکید کرد: اعتبار سال 95 این شهرستان حدود 50 میلیارد ریال بود که در سال جاری با تخصیص و تحقق 30 درصدی اعتبار سال 96 تاکنون چهار برابر اعتبار سال گذشته (بیش از 200 میلیارد ریال) جذب شده است.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 90 هزار نفر که اغلب در مشاغل کشاورزی، دامداری، داد و ستد، اشتغال در واحدهای کوچک صنعتی، صنعت فرش و صنایع دستی فعالیت می کنند در شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی**انتشار: سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.