به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امین مرادی در جمع خبرنگاران استان کردستان، با اشاره به آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به چهل سالگی نظام اسلامی گفت: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته برنامه های متنوعی در تمامی بخش های مختلف هنری پیش بینی شده است که از 12 بهمن ماه تا پایان دهه مبارکه فجر و ایام الله 22 بهمن در سطح استان برگزار می شود .

وی با تأکید بر توجه به پیام اصلی انقلاب در برنامه های فرهنگی پیش بینی شده افزود: با همکاری سایر ادارات، دو برنامه شب خاطره در سنندج و بیجار به یاد و خاطره شهدای والا مقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهید دکتر مصطفی رستم پور از شهدای شاخص جامعه پزشکی کشور در روز 15 بهمن ماه در بیجار از ساعت 10 تا 12 در محل دانشگاه پیام نور این شهرستان و برگزاری شب خاطره شهید والا مقام شهید ابراهیم الله مرادی و شهدای محله حاجی آباد سنندج ساعت 10 صبح روز دوشنبه 16 بهمن ماه در محل سالن شهدای گمنام به عنوان برنامه های محوری و ویژه برگزار می شود .

وی افزود: به منظور ایجاد شور و نشاط در این ایام روز 12 بهمن ماه پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار در تمامی سانس ها به میمنت و مبارکی آغاز جشن های دهه مبارک فجر به صورت نیم بهاء در خدمت علاقه مندان سینما خواهند بود .

مرادی با اشاره به نقش آفرینی هنرمندان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی عنوان کرد: در روز 19 بهمن ماه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری و مشارکت سازمان بسیج هنرمندان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، با حضور شاعران برتر استانی شب شعر انقلاب را در محل سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار برگزار می کنیم .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان مروری بر آثار برتر فیلمسازان کُرد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان و تصریح کرد: این برنامه توسط واحد هنرهای تصویری حوزه هنری روز 18 بهمن ماه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود که اطلاعات تکمیلی در خصوص ساعت برگزاری متعاقبا اعلام می شود .

وی به برگزاری چهار نمایشگاه فرهنگی و هنری در سنندج و بیجار اشاره کرد و افزود: نمایشگاه کلاژ آثار خانم آرزو ابن رسولی از 13 تا 17 بهمن در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج و از 18 تا 22 بهمن ماه نمایشگاه کاریکاتور با موضوع مقاومت در همین محل در کنار برگزاری نمایشگاه تجسمی در بیجار و نمایشگاه محضولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج، چهار برنامه مربوط به واحد تجسمی حوزه هنری است .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و حضور هنرمندان و همکاران در مراسم غبارروبی مزار شهداء خبر داد و گفت: به میمنت و مبارکی این ایام فراخوان نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره یادواره استاد سید محمود گلشن کردستانی نیز اعلام شد که تا ابتدای این جشنواره با نام انقلاب اسلامی و مراسم اختتامیه آن نیز در هفته مزین به هنر انقلاب اسلامی در فروردین ماه 97 به انتها برسد .

مرادی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: روز 21 بهمن ماه با مشارکت استانداری کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج، صدا وسیمای مرکز استان «جشن بزرگ انقلاب» را با برنامه هایی متنوع، موسیقی، نمایش و ... از ساعت 16 با حضور مسئولین استانی و چهره های هنری و فرهنگی و اقشار جامعه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می کنیم که این برنامه به صورت مستقیم در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود .

وی پایان بخش برنامه های دهه فجر امسال را برگزاری مراسم پایانی نخستین جشنواره استانی فیلم دانشجویی «ریگا» که طی دو روز شنبه و یکشنبه، 22 و 23 بهمن با همکاری و مشارکت حوزه هنری و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر سنندج در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود عنوان کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 851656
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.