صفر حسین زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح مادران قصه گوی در بانه با همکاری انجمن کتابخانه های عمومی بانه و مادران قصه گوی برگزار می شود و نخستین نشست در کتابخانه های عمومی شهر بوئین برگزار شد که مادران و کودکان از این طرح به خوبی استقبال کردند.
وی اظهار کرد: نشست مادران قصه گو یکی از برنامه های جذاب فرهنگی است که به نوعی یادآور قصه های دوران کودکی مادران است که در طول سال چندین نشست در کتابخانه های عمومی برگزار می شود.
حسین زاده هدف از برگزاری این نشست ها را ترویج فرهنگ قصه گویی و قصه خوانی و آشنایی کودکان با این فرهنگ اصیل عنوان کرد و افزود: قصه گویی در گذشته های خیلی دور در میان ایرانیان رواج داشته و قصه های بسیار جذاب سینه به سینه و یا مکتوب به ما منتقل شده است.
وی با اشاره به اجرای هشت نشست مادران قصه گو و کودکان در شهرستان بانه افزود: نخستین نشست ها در کتابخانه عمومی بعثت شهر بوئین برگزار شده و ادامه این نشست های در کتابخانه نبی اکرم(ص) برگزار می شود.
وی گفت: بهره گیری از توانایی مادر بزرگ ها در اجرای این نشست یکی از برنامه های ما است در یکی از نشست های یکی از مادر بزرگ ها 'لای لای روله کم لای لای' را خواند که به فضای نشست طراوات و شادابی بیشتر بخشید.
رئیس کتابخانه های عمومی بانه، برگزاری این نشست های از برنامه های موفق نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که مورد استقبال اعضای کتابخانه های عمومی بویژه مادران قصه گوی شهر قرار گرفته است.
وی گفت: برگزاری این نشست همچنان ادامه خواهد داشت و از مادران موفق در عرصه قصه گوی و قصه خوانی تجلیل می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح مادران قصه گوی عنوان نشست های تخصصی در راستای بازگویی قصه برای کودکان با همت کتابخانه های عمومی کشور از سال 94 در حل برگزاری است نخستین نشست مادران قصه گوی بانه در سال 94 در شهر بوئین برگزار شد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار:زینب طلایی**انتشار: عبدالله رحمانی
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.