به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اظهار کرد: برای موفقیت بهتر اجرای طرح اشتغال فراگیر باید اهداف آن را برای مردم شفاف سازی کنیم تا با مزایای این طرح بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: برنامه توسعه مناطق محروم مرزی در دستور کار معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری قرار گرفته است که با شناسایی و استفاده از ظرفیت های این مناطق بحث اقتصاد و گردشگری در این روستاها در کنار مبادلات مرزی تقویت خواهد شد.
فلاحی اضافه کرد: برای توسعه مناطق مرزی یک هزار 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصویب شده که تسهیلات بسیار خوبی از این محل به ساکنان مناطق محروم مرزی با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش دهیاری های شهرستان بانه یادآور شد: دهیاری ها در عرصه مشارکت مردم در اجرای طرح های عمرانی موفق عمل کردند لذا امسال 32 میلیارد ریال اعتبار دولتی به اجرای طرح های عمرانی روستایی اختصاص یافت.
فرماندار بانه اضافه کرد: امسال 80 کیلومتر شبکه آبرسانی در محلات الحاق شده به شهر بانه نیز با مشارکت مردم و تحت نظارت مدیریت شرکت آبفای شهری انجام شد.
فلاحی گفت: رسمی شدن مرزی سیرانبند هم یکی از برنامه های مهم دولت در راستای تقویت مبادلات مرزی است که هیاتی از طرف دولت مرکزی عراق نیز هفته پیش از این مرز بازدید کردند تا مشکل این بازارچه از سوی طرف عراقی هر چه زودتر بر طرف شود.
وی افزود: مشکلاتی که سد راه تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان بود نیز برطرف شده و نمایندگان مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی با قاطعیت این موضوع را پیگیری می کنند.
وی به ایجاد بسترهای لازم برای ساماندهی مبادلات مرزی نیز اشاره کرد و گفت: تمام روستاهای تا شعاع 20 کیلومتری مرز در بانه زیر پوشش طرح مبادلات مرزی قرار می گیرند که این یعنی همه روستاهای بانه با بیش از 10 هزار سرپرست خانوار می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
فلاحی ساماندهی مبادلات مرزی را یکی از مهمترین برنامه های مهم دولت اعلام کرد و یادآور شد: ساماندهی مبادلات مرزی شهرستان به مثابه یک عمل جراحی سخت در بدنه اقتصادی است و باید مردم نیز دولت را در اجرا کمک کنند.
به گفته وی، حفظ کرامت مردم مرزنشین یکی از اهداف طرح ساماندهی مبادلات مرزی است که منجر به حذف فرآینده کولبری و جایگزینی پیله وری می شود.
وی از مسئولان بانه خواست خدمت به مردم را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و در انجام امور از همراهی و همکاری مردم به نحوه احسن استفاده کنند چرا که حضور مردم می تواند در اجرای بهتر امور موثر باشد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار دهنده: سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.