به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، کمیته اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان بیجار به ریاست بیژن زندیه فرماندارشهرستان بیجار وبا حضور برهان صلواتی مدیرکل اداره کار ورفاه اجتماعی استان کردستان وبخشداران ونمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان و بانکها در محل سالن اجتماعات شهدای گمنام فرماندار تشکیل جلسه داد.

بیژن زندیه در این جلسه ضمن تاکید بر تقویت زیرساختهای موجود در شهرستان گفت: یکی از مسائل مهم در شهرستان تقویت زیرساخت ها می باشد که با تقویت این مشکل می توان گامی در راستای رفع معضل عدم سرمایه گذاری را در این شهرستان کاهش داد.
وی اشتغال را یکی از مسائل مهم این شهرستان دانست واظهار داشت: اشتعالزایی با استخدام دولتی حل نخواهد شد بلکه با تاسیس کاگاه های کوچک زود بازه می توان راه حل خوبی برای رفع این مشکل باشد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدارو توسعه اقتصادی باید به یکی از مهمترین دغدعه مسئولان تبدیل شود.

فرمانداربا تاکید برحمایت وهمکاری بیش از بیش با سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد: برای رونق بازارکار واشتعالزایی باید سختگیری های قانونی را کاهش داد ومنعطف تر از گدشته اقدام کرد و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران نمود.

زندیه با اشاره به سختگیریهای بانکها در قانون ضمانت گفت: سرمایه گذاران از سختگیری بانکها گله مندند و خواهان همکاری بیشتر بانکها در رابطه با دریافت ضمانت از سرمایه گذاران شد.

این مقام مسئول از ۴۲۱طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱میلیارد و ۸۲۶میلیون تومان در طرح اشتغال فراگیر خبر داد وگفت : تا کنون ۴۲۱ طرح با اعتباری بالغ بر۳۱میلیارد و۸۲۶میلیون تومان با اشتغالزایی۷۳۶نفر ارائه شده است که سهم بخش کشاورزی ۲۸۱طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و۱۴ طرح با اعتبار ۸۴۵ میلیارد در بخش خدمات ارائه شده است.

وی افزود: از ۴۲۱طرح ۳۲۵طرح به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند .

زندیه اطهار داشت ۱۳طرح بالای ۲۵۰میلیون تومان با اعتباری بالغ بر ۹میلیارد ونهصد میلیون تومان با جهت بررسی به کمیته استانی ارجاع داده شده است.

وی در پایان از تشکیل اکیپ بازررسی از بانکهای عامل پرداخت تسهیلات خبر داد وعنوان کرد: اکیپی با هدف بررسی هفتگی بانکهای عامل پراخت تسهیلات تشکیل شده است که نتیجه بازدیدها برای استاندار کردستان و بصورت هفگی برای رفع موانع ومشکلات مخابره خواهد شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 850500
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.