به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، خالد جعفری روز دوشنبه اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، هفت هزار و 411 خانوار از خدمات آنها بهره مندی، یک هزار و 535 شغل تثبیت و برای 280 نفر نیز شغل مستقیم ایجاد می شود.
وی افزود: در این طرح ها حوزه بهبود تولیدات گیاهی 12 پروژه دارد که با 263 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اجرا شده و اشتغالزایی مستقیم آن 64 نفر و تثبیت شغل 660 نفر دارد و 624 خانوار از خدمات آنها بهره مند خواهند شد.
به گفته وی، در حوزه بهبود تولیدات دامی برای بهره مندی 427 خانواده و ایجاد 16 شغل و تثبیت 95 شغل، 26 طرح با 41 میلیارد و 100 میلیون تومان اجرا شده است همچنین در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیز 12 طرح با 31 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار اجرا شده که طی آن برای 92 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش راندمان آب، مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی استان نیز با افتتاح 17 طرح با اعتبار 93 میلیارد و 970 میلیون ریال، علاوه بر بهرمندی 751 خانوار و تثبیت شغلی 707 نفر گامی نیز در راستای افزایش راندمان آبی برداشته است.
جعفری یادآور شد: بخش دامپزشکی با 15 طرح، سازمان تعاون روستایی با 2 طرح، شیلات با یک طرح و صنایع تبدیلی و تکمیلی استان هم با هفت پروژه 108 شغل را به صورت مستقیم ایجاد و 73 شغل را نیز تثبیت کرده اند.
وی اضافه کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی کردستان با همدلی و همبستگی بین بخشی و بهره گیری از دانش بومی و روز دنیا در راه توسعه و آبادانی استان تلاش کرده و این موفقیت ها و اقدامات را مرهون این تلاش و همکاری می دانیم.
**برگزاری بیش از 100 برنامه عملیاتی توسط اعضای کمیته روستایی در ایام دهه فجر امسال
دبیر کمیته روستایی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر استان کردستان در دومین جلسه کمیته روستایی بزرگداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: برای برگزاری با شکوه مراسم و جشن های ایام الله دهه فجر، این کمیته برگزاری بیش از 100 برنامه را تدوین کرده است.
مهدی فتحی افزود: محور اصلی برگزاری مراسم ها و جشن های دهه فجر کمیته روستایی خود مردم و جوانان روستاهای استان خواهند بود و دستگاه های دولتی تنها به عنوان هماهنگ کننده و حمایت کننده این برنامه ها نقش آفرینی می کنند.
وی از برگزاری مسابقه قرآنی روستاهای استان به عنوان برنامه شاخص این ایام نام برد و افزود: این مسابقات با محوریت جهاد کشاورزی و حضور بیش از 100 نفر قاریان ساکن در روستاهای استان برگزار می شود.
فتحی از برگزاری جشن انقلاب در بیش از 25 روستای شاخص استان توسد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان خبر داد و افزود: در این مدت کلیه اعضای کمیته پروژه های قابل بهره برداری خود را افتتاح می شود.
وی واکسناسیون رایگان دام ها توسط دامپزشکی استان، برگزاری مسابقات ورزشی توسط اکثر اعضای کمیته، اعزام اکیپ های پزشکی به روستاها و ویزیت رایگان بیماران روستایی توسط دانشگاه علوم پزشکی، پرداخت وام های مددجویی و کمک هزینه درمانی و هدیه جهزییه به نوعروسان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر برنامه های شاخص این کمیته در ایام دهه فجر سال جاری در کردستان اعلام کرد.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران 12 بهمن سال 1357 پس از سال ها دوری از وطن به ایران بازگشتند و در نهایت 22 بهمن همان سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید.
12 تا 22 بهمن در تقویم جمهری اسلامی ایران به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار: عبدالله رحمانی
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.