کورش پورجعفری روز شنبه با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در مناطق مختلف این شهرستان اظهار کرد: بیش از 10 سانتیمتر برف در بیجار باریده است ولی با تلاش بی وقفه اکیپ های راهداری، همه راه های مواصلاتی باز است.
وی افزود: با توجه به کولاک شدید در برخی مناطق کوهستانی بویژه جاده بیجار - سنندج و بیجار - قروه، امکان نمک پاشی در مسیر وجود ندارد که در صورت کاهش دمای هوا، احتمال یخ زدگی و اخلال در تردد خودروها در نقاط مرتفع و کوهستانی وجود دارد.
پورجعفری تاکید کرد: بیش از 40 نفر از نیروهای راهداری در قالب 9 اکیپ ویژه از شب گذشته در نقاط مختلف جاده ها مستقر شده و عملیات برف روبی، نمک پاشی و امدادرسانی به خودروها را انجام می دهند.
وی یادآور شد: در جاده های بیجار - سنندج و بیجار - قروه به علت کولاک شدید و یخ زدگی سطح جاده پنج خودروی سواری و دو دستگاه تریلر در طول مسیر گرفتار شده بودند که با حضور به موقع راهداری، رها سازی شدند.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای بیجار با توصیه به مسافران عبوری از مسیرهای خروجی این شهرستان گفت: با توجه به استقرار سامانه بارشی مردم در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و غیر این صورت البسه گرم، مواد خوراکی ضروری و زنجیر چرخ به همراه داشته و از سلامت بخاری و برف پاک کن خودروی خود مطمئن باشند.
وی با اعلام آغاز برف روبی در راه های روستایی و فرعی این شهرستان اضافه کرد: راه های روستایی این شهرستان اغلب برف گیر هستند و عملیات برف روبی آنها ساعت ها طول می کشد.
پورجعفری افزود: سامانه های 8080 و 141 اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی جهت درخواست امداد رسانی و اعلام وضعیت راه ها است.
شهرستان بیجار در شرق استان کردستان بعنوان چهار راه ارتباطی بین استان های غرب و شمال غربی با مرکز کشور، محل تردد تعداد زیادی وسایل نقلیه سبک و سنگین است.
این شهرستان بخاطر گستردگی زیاد جغرافیایی از وسیع ترین شهرستان های استان کردستان محسوب می شود به همین جهت دارای طولانی ترین راه های ارتباطی بین شهری و روستایی در این استان است.
خبرنگار: سیدباقر سبحانی**انتشار: سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.