به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز شنبه در حاشیه نشست خبری جشنواره فیلم ژیار جمع خبرنگاران رسانه های استان اظهار کرد: بنا داریم این حمایت ها و توجه ها به شکلی باشد که خروجی قابل لمس و محسوس دیده شود.
وی افزود: شهرهای سقز، دیواندره، سروآباد و دهگلان سالن سینما ندارند که می خواهیم دست کم در 6 ماه آینده تمام شهرهای استان از حداقل یک سالن سینما یا سالنی که بشود فیلم های روز را در آن اکران کرد، برخوردار شوند.
قلعه شاخانی تاکید کرد: تولید فیلم نیز یکی از اولویت های ما برای حمایت است که در این راستا قراردادی هم با انجمن سینمای جوان کردستان منعقد شده تا از تولید چهار فیلم کوتاه و یک فیلم مستند حمایت شود.
وی گفت: کردستان یکی از قطب های جریان ساز فرهنگ و هنر در کشور است و تلاش می کنیم این نقش استان پررنگ تر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: یکی از حوزه هایی که این استان در آن از استعداد و ظرفیت زیادی برخوردار است حوزه سینما و مقوله ای به نام فیلم کردی است، که جای توجه بیشتری دارد.
وی یادآور شد: جای یک رخداد فرهنگی برای جریان سازی در این زمینه کم بود که کارهای اولیه انجام شده و جشنواره بین المللی فیلم کُردی در سال آینده برگزار خواهد شد.
قلعه شاخانی تولید نمایش شبکه خانگی را هم بخش دیگری دانست که نیاز به حمایت دارد و افزود: در این بخش هم افزایش آموزش و بسترسازی برای تولید بیشتر مدنظر است.
وی سینما شیدا در سنندج را یکی از مراکز فرهنگی دانست و و اضافه کرد: یکی از دلایل انتخاب این سینما برای پخش فیلم های جشنواره فجر افزایش توجه به سینما شیدا به عنوان تنها سینمای بخش خصوصی سنندج و کمک به شکستن رکود حاکم بر آن بود.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نزدیکترین تعامل با حوزه هنری کردستان برخوردار است، گفت: هر مدیر دولتی یا بخش خصوصی که قدمی در راستای فرهنگ استان بردارد با او بیشترین همکاری را خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، فراخوان دهمین دوره جشنواره منطقه ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار اعلام شد و از شنبه هفتم بهمن علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
علاقه مندان در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه می توانند تا 20 اسفند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره، ارسال کنند.
این جشنواره با شرکت استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، همدان و چهارمحال و بختیاری در روزهای 15 تا 17 اردیبهشت سال 97 برگزار می شود.
بخش مسابقه شامل هر نوع اثر کوتاه است که در آن با شیوه های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه گرا به ترویج فرهنگ بومی منطقه می پردازد.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.