به گزارش خبرنگار ایرنا، این کنسرت موسیقی شامگاه چهارشنبه نخستین اجرایش را از ساعت 21 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد برگزار کرد و دومین کنسرت نیز امشب در همین مکان برای علاقمندان به هنر موسیقی برگزار می شود.
سرپرست گروه خاک روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این گروه موسیقی با هدف همدلی، کمک و همیاری به مردم زلزله زده استان کرمانشاه برای اولین بار در غرب کشور به اجرای بداهه نوازی، قطعات موسیقی سنتی و محلی همراه با دکلمه شعر می پردازد.
کاوه داوری اظهار کرد: گروه موسیقی خاک در 11 شهر استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی به اجرای موسیقی می پردازد و تمام درآمد حاصل از این اجراها صرف کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه خواهد شد.
به گفته وی، شهرهای سروآباد، سنندج، مریوان، سقز و بانه در استان کردستان، پاوه در استان کرمانشاه و نقده، سردشت، بوکان، مهاباد و پیرانشهر در استان آذربایجان غربی میزبان گروه موسیقی خاک هستند.
داوری یادآور شد: در این گروه موسیقی اجرای نی و بالان توسط یوسف خوراهه، تنبک توسط کاروان سلیمی، شاعر کامیل داوری، تار، سه تار و شورانگیز نیز بر عهده کاوه داوری است.
وی تاکید کرد: امیدواریم برنامه ای که در این شهرها برگزار می کنیم زیبا و مورد پسند مردم باشد و هم اینکه حس همدلی و نوع دوستی را به تمام مردم اعلام کنیم.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیده است.
خوشبختانه تاکنون مردم نوع دوست سراسر کشور به روش های مختلف به کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه آمده اند و حس نوع دوستی و همدلی ملت ایران را در جهان نشان دادند و این شعر که بنی آدم اعضای یکدیگرند را به خوبی تفسیر کردند.
شهرستان سروآباد با 2 شهر، 2 بخش و 73 روستا و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.