محمد راشد مدرس گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش برف از عصر روز گذشته در برخی مناطق این استان با ورود سامانه بارشی جدید آغاز شد و در برخی نقاط نیز اکنون ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در پی این بارش، راهداران 200 کیلومتر برف روبی در جاده های برون شهری انجام دادند، افزود: هم اکنون 300 راهدار در مسیرهای ارتباطی بین شهری بویژه نقاط برف گیر و گردنه ها مستقر شده اند و در حال نمک پاشی و برف روبی جاده ها و ارائه خدمات به مسافران هستند.
مدرس گرجی تاکید کرد: به همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در راه های ارتباطی برون شهری استان کردستان با توجه اعلام هواشناسی و پیک بارش های سامانه جوی فعال در آسمان استان در 24 ساعت آینده، الزامی است.
به گزارش ایرنا، از روز گذشته یک سامانه بارشی فعال از نواحی غربی (بانه و مریوان) وارد آسمان استان کردستان شد و هواشناسی پیش بینی می کند این سامانه تا روز شنبه (فردا) به فعالیت خود ادامه دهد که روز شنبه بیشترین فعالیت را خواهد داشت.
طبق داده های هواشناسی پیش بینی می شود بیشترین فعالیت این سامانه به صورت بارش برف باشد و علاوه بر آن مه گرفتگی، لغزندگی جاده ها و شرایط یخبندان پیش بینی می شود.
300 راهدار کردستان با بیش از 300 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.