درجلسه‌ای که با حضور خسروتاج رئیس سازمان توسعه‌تجارت ایران،فیروزی‌معاون‌اموراقتصادی استانداری کردستان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزار شد، موانع و مشکلات پیش‌روی حوزه تجارت خارجی در مرزهای استان بررسی شد.

به گزارش ایلنا،رئیس سازمان‌صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه تجارت خارجی در مرزهای استان همواره دارای مشکلاتی بوده که نیازمند بررسی بیشتر و ارائه راه حل‌های کاربردی دارد، خاطرنشان کرد: از مهمترین مسایل مورد بحث با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست تخفیف حقوق ورودی در گمرک باشماق مریوان به میزان ۲۰ درصد بود.

محمد دره وزمی گفت: از دیگر موارد مورد تاکید در این دیدار، اضافه کردن مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتری شهرستان سقز برای دریافت معافیت های گمرکی اعلام کرد و افزود: در صورت به نتیجه رسیدن این امر، معیشت مرزنشینان تا حدودی بهبود خواهد یافت.

وی احداث نمایشگاه بین المللی در سنندج را برای رونق تجارت خارجی مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: این نمایشگاه که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج احداث می شود در نشست با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران مورد تاکید ویژه قرار گرفت تا زمینه اجرایی شدن و ساخت آن هرچه سریعتر کلید بخورد.

معاون وزیر و رئیس‌سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید برنقش صادرات و مراودات تجاری در توسعه اقتصادی کشور بر رفع موانع و مشکلات پیش روی صادرات تاکید کرد.

خسرو تاج با ابراز خشنودی از پیگیری‌های جدی مسائل و مشکلات حوزه تجارت خارجی در کردستان خاطرنشان ساخت: مسائل مورد گفتگو را بصورت جدی پیگیری خواهم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه جلسات خود برای تشویق و ترغیب سرمایه گذران به سرمایه گذاری در استان کردستان گفت: با تشریح ظرفیت¬ها و پتانسیلهای استان خصوصا، ظرفیت احداث پتروشیمی و صنایع بزرگ، جلسات و رایزنی هایی خوبی با برخی از هلدینگ های سرمایه گذاری و مطرح کشور صورت گرفته است که انشاالله با به نتیجه رسیدن آن به حضور مردم شریف استان اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.