به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز چهارشنبه در دومین همایش تجلیل از مجریان تعالی مدیریت استان کردستان اظهار کرد: این برنامه هرچند در صدد رفع اشکالات موجود است اما نباید انتظار داشته باشیم که با اجرای آن تمامی مشکلات موجود در زمینه آموزشی و پرورشی مدارس حل شود.
وی با بیان اینکه این برنامه اشکالات و نواقصی دارد که سعی می شود ظرف 2تا سه سال آینده رفع شود، افزود: برنامه تعالی مدیریت برنامه ای جامع است و در اجرای آن از صنفی گری پرهیز شده و همه جوانب را مورد توجه قرار می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: آموزش و پرورش با وجود اینکه بشدت در مضیقه مالی قرار دارد اما به این برنامه را مورد توجه و حمایت قرار داده است و این مسأله نشان دهنده اهمیت آن است.
قربانی ابراز امیدواری کرد طرح تعالی مدیریت مدرسه با تمامی امتیازاتی که دارد بتواند در عمل به پیشرفت کمی و کیفی مسائل آموزشی منجر شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش گفت: هدف اصلی برنامه تعالی مدیریت مدرسه، تربیت مدیر حرفه ای است و این برنامه عرصه را بر مدیران ناکارآمد و ضعیف تنگ خواهد کرد.
مهدی نامدار افزود: نکته کلیدی در اجرای این برنامه، این است که قانون همه یا هیچ بر آن حاکم نیست و در طول زمان متعالی می شود، لذا نقدهایی برآن وارد است که باید رفع شود.
وی با بیان اینکه کردستان جزو استان های موفق در اجرای این برنامه است اظهار کرد: امسال 20 آموزشگاه به کشور معرفی شد که از این تعداد 9مورد به عنوان ممتاز کشوری انتخاب شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: از تمامی استان های کشور 130 آموزشگاه به عنوان ممتاز کشوری انتخاب شدند که 9مورد از این تعداد مربوط به استان کردستان است و این مهم نشان دهنده موفقیت در اجرای برنامه است.
برنامه تعالی مدیریت مدرسه یکی از برنامه‌های مهم و موثر آموزش و پرورش است و هم اکنون در استان کردستان 320 آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش این برنامه قرار دارند.
در ادامه این همایش از 80 آموزشگاه برتر در اجرای برنامه تعالی مدیریت تجلیل شد.
در سال تحصیلی جدید (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند که 151 هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان دوره ابتدایی تشکیل می دهند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: عبدالله رحمانی
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.