مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: طی نه‌ماهه سال جاری 198 متکدی در سطح شهر جمع‌آوری وساماندهی شد و از ابتدای فصل پاییز هم 111 نفر افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب هم اسکان داده شدند.

به گزارش ایلنا، صلاح الدین وکیلی با بیان این مطلب افزود: تعداد متکدیان جمع‌آوری‌شده در نه‌ماهه سال جاری اعلام شد.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج عنوان کرد: تگدی گری یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که جامعه را با تهدید مواجه ساخته و از دیدگاه قانون هم جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با پدیده ناهنجار تکدی گری، این شهرداری به‌صورت منظم نسبت به اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر اقدام می‌کند.

 وکیلی از جمع‌آوری 198 متکدی در 9ماهه  سال جاری در سطح شهر خبر داد و افزود: از این تعداد متکدی جمع‌آوری‌شده 97 نفر مرد و 101 هم زن بودند.

وکیلی تصریح کرد: در راستای ساماندهی متکدیان جمع‌آوری‌شده 127 متکدی  با اخذ تعهد مبنی بر ترک تکدی گری از مرکز ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: 36 نفر از متکدیان جمع‌آوری در سال جاری از شهرها و استان‌های دیگر وارد سنندج شدند بودند که پس از جمع‌آوری به محل سکونتشان انتقال داده شدند.

وکیلی گفت: 19 کودک متکدی هم امسال از سطح معابر و تقاطع‌های سطح شهر جمع‌آوری شدند که پس از گرفتن تعهد از والدین آن‌ها تحویل خانواده‌هایشان داده شدند.

وی از معرفی 12 متکدی متخلف به مراجع قضایی خبر داد و افزود: این افراد برای چندمین بار اقدام به تکدی گری می‌نمودند که جهت تعیین وضعیت به مراجع قضایی معرفی شدند.

وکیلی بیان کرد: 2 نفر از متکدیان جمع‌آوری‌شده در سال جاری جهت حمایت مالی به سازمان بهزیستی و دو نفر هم با توجه به اینکه معتاد بودند به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اظهار داشت: با شروع فصل سرما در سال جاری 111 نفر از افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب از سطح شهر جمع‌آوری شدند و شبانه در این مرکز اسکان داده شدند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.