بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین خوش اقبال روز دوشنبه در گردهمایی فرمانداران با بیان اینکە مردم هموارە از دولت و نظام انتظاراتی دارند اظهار کرد: بی گمان اگر مطالبات مردم بە روش صحیح پاسخ دادە نشود در آیندە عاملی بر ایجاد برخی مشکلات می شود.
وی بر همراهی فرمانداران با مردم تاکید کرد و افزود: نحوه برخورد و تعامل فرمانداران باید بە نوعی باشد کە مردم احساس کنند نمایندگان دولت از خودشان است و زمینە ایجاد این نگرش در تعامل با گروه ها و جریان ها، احزاب، خانوادە شهدا و اهالی رسانە ایجاد می شود.
خوش اقبال نظارت، هماهنگی و پیگیری را سە رسالت مهم فرمانداران در شهرستان ها برشمرد و گفت: فرمانداران باید مسایل شهرستان ها را در همە حوزەها با جدیت دنبال کنند و این نگاە باید در بخشداران هم وجود داشته باشد.
معاون استاندار کردستان، فرمانداران را به برخورد یکسان با اقشار و گروه های سیاسی فراخواند و ادامە داد: دولت تدبیر و امید اعتقاد زیادی بە شوراها و استفادە از خرد جمعی دارد بر همین اساس لازم است فرمانداران از نظریات شوراها کە نمایندگان مستقیم مردم در پارلمان محلی هستند استفادە کنند.
به گفته وی، ارتباط و رابطە نزدیک با نمایندگان مجلس برای تسریع در حل مشکلات شهرستان ها امری لازم برای پیشبرد امور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکە صدای مردم از سوی فرمانداران و مسئولان باید بی واسطە شنیدە شود، افزود: لازم است برای حل مشکلات راهکار درست و قابل اجرا ارایە شود.
خوش اقبال گفت: هر جا حضور فرمانداران و دیگر مقامات در شهرستان ها کمرنگ باشد مدیران کل هم کمتر بە آن شهرستان توجە نشان می دهند کە این رویە باید اصلاح شود.
وی یادآور شد: برنامە سفر کاری بە همە شهرستان ها تدوین شده است که این برنامە هر سە ماە یکبار بە همە شهرستان ها انجام و مشکلات و مسایل شهرستان ها در آن بررسی می شود.
خوش اقبال تاکید کرد: در ادامە توجە بە شهرستان ها هر ماە هم سفری برای دیدار با مدیران، کارکنان، خانوادە شهدا، احزاب و ذی‌نفوذان انجام می شود.
وی مجموعه دیدارها و سرکشی بە شهرستان ها را عامل اعتماد بیشتر مردم بە نظام و دولت اعلام کرد و گفت: باید دستاوردهای نظام ودولت را با توجە بە در پیش بودن ایام دهە فجر بە مردم اطلاع رسانی کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکە دولت علیرغم کاهش شدید درآمدها توانست کارهای اساسی و مهمی را در کشور و استان بە سرانجام برساند و یا شروع کند، گفت: اطلاع رسانی خدمات دولت بە مردم مایە خوش بینی، امیدواری و اعتماد آنان بە نظام را فراهم می کند.
خوش اقبال بر ضرورت استفادە از جوانان و زنان در امور مدیریتی تاکید کرد و اظهار کرد: فرمانداران در شهرستان ها حتما برای بانوان شایستە و توانمند سهم مدیریتی قائل شوند و بە این مهم توجە جدی داشتە باشند.
وی به تشریح و آسیب شناسی ناآرامی های در برخی شهرهای کشور پرداخت و گفت: برخورد درست و خردمندانە ریاست جمهوری نقش بسیار مهمی در آرام کردن فضا داشت.
وی مطالبات مردم در برخی حوزەها، بخصوص در مسایل اقتصادی را بە حق دانست و افزود: بر همە لازم است از همە تریبون ها برای ایجاد آرامش در جامعە بهرە گرفتە شود و مسئولان نیز همە توان خود را برای ایجاد رفاە و آسایش مردم بە کار بگیرند.
خوش اقبال ادامە داد: در صورت ایجاد هر مشکلی در کشور هم مردم و هم نظام متضرر می شود و برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند در آیندە باید با عقلانیت و استفادە از خرد جمعی در جهت ادارە مطلوب امور حرکت کنیم.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
دریافت: حسن حسین زاده **انتشار دهنده: سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.