رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به صادرات ۱۵ درصدی محصولات این کارخانه به خارج از مرزها، این روند را امیدوارکننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه استاندار کردستان و جمعی از مسئولان در جریان بازدید از کارخانه ایستک از نزدیک در جریان مسائل مربوط به این واحد تولیدی قرار گرفتند.

محمد دره وزمی با بیان اینکه کارخانه ایستک از مجموعه‌های متعلق به شرکت خورشید زریبار جزو واحدهای فعال و پویای صنعتی در زمینه تولید نوشیدنی های گازدار محسوب می‌شود و افزود: ظرفیت تولید اسمی این کارخانه  ۱۰۰ میلیون لیتر در سال است که در نه ماهه سالجاری ۴۴ میلیون لیتر تولید داشته است.

وی با اشاره به صادرات ۱۵ درصدی محصولات این کارخانه به خارج از مرزهای کشور، روند آن را رو به رشد و امیدوارکننده توصیف کرد و خاطر نشاخت ساخت: هم اکنون در این کارخانه به‌صورت مستقیم ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند و با احتساب شغل‌های غیر مستقیم این رقم به 2 هزار و۵۰۰ نفر می‌رسد.

وی بزرگترین مشکل استان را در حال حاضر اشتغال دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم و در استان نیز عزم جدی برای حمایت و جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان سرمایه گذران و مالکان شرکت خورشید زریوار را از جمله سرمایه‌گذاران توانمند و فعال در استان برشمرد و گفت: این شرکت آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی هستند که این قضیه امر بسیار مبارکی برای کردستان است.

دروزمی به‌وجود حدود ٨۴۰ واحد صنعتی در استان نیز گریزی زد واظهار داشت: از این تعداد واحد تولیدی و صنعتی ٦۵۰ واحد فعال ونیمه فعال هستند.

وی با بیان اینکه راکد بودن برخی واحدهای صنعتی دلایل مختلفی دارد، افزود، برای کمک به واحدهای صنعتی در کردستان، کلینک صنعت و سرمایه‌گذار تشکیل‌شده که در آن مشکلات واحدهای‌تولیدی با حضور متخصصان بررسی و در راستای به حرکت درآمدن چرخ‌های تولید به این واحدها مشاور‌ه‌های لازم داده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.