به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی در دیدار با معاون سازمان نهضت ‌العلمای اندونزی در حاشیه برگزاری کنگره امام محمد غزالی در این کشور، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در طول تاریخ انقلاب ثابت کرده‌اند دین اسلام و دفاع از ارزش‌های انقلاب بیش از هر چیز دیگری برای آنها اهمیت دارد و برای پاسداری از این ارزش‌ها حاضر به هر نوع ایثار و از خودگذشتگی هستند.
وی وحدت و تبعیت از رهبری را عامل اصلی در پیروزی و اقتدار ملت ایران دانست و افزود: ملت ایران با تکیه بر همین اصول اساسی توانسته‌اند در برابر تمام هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرده و پله‌های رشد و ترقی در عرصه‌های مختلف را یکی پس از دیگری بپیمایند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه جهانی ‌شدن اسلام در بستر وحدت مسلمانان تحقق پیدا می‌کند، اضافه کرد: وحدت بین مسلمانان برنده‌ترین سلاح در برابر دشمنان است که ارتباطات بین جهان اسلام و برگزاری برنامه‌های متعدد بین کشورهای اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و تقویت این وحدت شود.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: هم اکنون دنیا، اسلام ناب را از ایران می‌گیرد چوا ایران اسلامی الگوی مقاومت اسلامی و استکبار ستیزی شناخته شده و افکار عمومی جهان جمهوری اسلامی را محور مقاومت اسلامی می داند.
به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، امروز بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی از رهبر معظم انقلاب حرف شنوی دارند و این مساله موجب خشم دشمنان انقلاب شده است.
وی به خیره کنندگی پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کردو افزود: تحریم‌ها از اهدف های اصلی جلوگیری از سرعت پیشرفت ایران بود اما با وجود تمام هجمه‌های دشمنان، ایران به لحاظ پیشرفت‌های علمی در دنیا پیشتاز است.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی امروز در مباحث هسته‌ای، نانو، پزشکی و دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشته و این در حالیست که دشمنان همواره با توطئه‌های خود در صدد جلوگیری از پیشرفت‌های علمی و دفاعی ما هستند.
به گزارش ایرنا، کنفرانس امام محمد غزالی روز جمعه 29 دی سال جاری همزمان با 20 جون 2018 میلادی در هتل بوربودور جاکارتا اندونزی با حضور دکتر عبدالرحمن معاون وزیر امور خارجه، هیات هایی از 11 کشور جهان اسلام و هیات تقریبی از جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
هیات تقریبی ایران متشکل از آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام محمد حسین مختاری ریاست دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی است.
پیشتر نیز در خرداد سال جاری نماینده ولی فقیه در کردستان به همراه یک هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان متشکل از رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی سابق ایران در اندونزی برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت اندونزی و حضور در سمینار بین المللی دیدگاه‎های اجتماعی معاصر امام شافعی (رض) در دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح اندونزی به این کشور سفر کرده بودند.
اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیاست و 86 درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده** انتشار دهنده: سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.