دکتر بایزید مردوخی در گفتگو با خبرآنلاین کردستان گفت: حل بخشی از مشکلات اقتصادی کردستان در نظام تدبیر اقتصادی است که شامل بازنگری در قوانینی می شود که به روز نیستند و فقط کنترل کننده‌اند.
وی افزود: برخی قوانین با هم هماهنگی ندارند و هر بوروکرات یا اداره ای آنها را سلیقه ای تفسیر می کند که این تفسیر به نفع برخی مردم و ضرر برخی دیگر تمام می شود.
دکتر مردوخی با بیان اینکه مشکلات کردستان تنها با پول و اعتبار حل نمی شود، اظهار داشت: سرمایه گذاری های ناچیزی هم که در کردستان انجام گرفته در مسیر صحیح و کاربردی نبوده است.
وی گفت: سرمایه گذاران بومی استان نیز به دلیل ساختار ضعیف و موانع حاکم بر سیستم اداری کردستان سرمایه های خود را به خارج از استان منتقل می کنند و در این خصوص نیز نیازمند تدبیر و چاره اندیشی هستیم.
این مشاور اقتصادی با اشاره به اینکه دولت در سرمایه گذاری بخش خصوصی، فقط کنترل چی است، افزود: تسهیل در امر سرمایه گذاری باید در عمل برای سرمایه گذار ملموس باشد.
مردوخی به ضعف جوامع دانشگاهی در کمک به توسعه کردستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل مربوط به کردستان در اولویت طرح های پژوهشی دانشجویان و اساتید قرار ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از آبیدر به عنوان نماد و ظرفیت بزرگی برای معرفی شهر سنندج اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری های تجاری در این منطقه سبب مرگ آبیدر خواهد شد و نباید سرنوشت عباس آباد همدان و سایر نقاط گردشگری برای آن رقم بخورد.
مردوخی گفت: طبیعت گردی و کوه پیمایی امروزه در دنیا به عنوان یک توریسم سالم مطرح است و باید برای حفظ آبیدر از این ظرفیت استفاده کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 842985
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.