مدیرکل پزشکی قانونی کردستان از مراجعه هشت هزار و ۱۸۱ نفر به دلیل مصدومیت در نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان طی نه ماه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا همایون پور با اعلام این مطلب افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان نزاع هشت هزار و ۱۴۴ نفر بوده، چهار درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۹۸۳ نفر مرد و دو هزار و ۱۹۸ نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۸ نفر در نه ماهه نخست امسال براثر حوادث رانندگی در این استان جان خود را از دست دادند، گفت: این تعداد در نه ماهه اول سال گذشته ۳۰۱ نفر بود و متاسفانه در نیمه نخست امسال شاهد رشد ۵.۶ درصدی مرگ ناشی از حوادث رانندگی دراستان بودیم.

همایون پور عنوان کرد: از کل فوت شدگان حوادث رانندگی در نه ماهه نخست امسال ۲۶۰ نفر برون شهری، ۴۰ نفر درون شهری و ۱۸ نفر دیگر نیز در جاده‌های روستایی بوده است.

وی بیان کرد: در مدت ذکر شده پنج هزار و ۶۱۴ نفر به علت حوادث رانندگی مصدوم و برای معاینه به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به ۴ هزار و ۵۹۸ نفر مصدومین مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان ادامه داد: از کل مصدومین حوادث رانندگی ذکر شده ۴ هزار و ۱۸ نفر مرد و یک هزارو ۵۹۶ نفر دیگر زن بودند این درحالی است که از کل مصدومین حوادث رانندگی مدت مشابه سال قبل ۳ هزار و ۳۷۵ نفر مرد و یک هزار و ۲۲۳ نفر دیگر زن بودند.

همایون پور به آمار مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: در نه ماهه نخست سال‌جاری ۲۱ نفر براثر سوءمصرف مواد مخدر در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۲۷ نفر فوت‌شدگان مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۹.۶ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: از کل فوت شدگان مصرف موادمخدر در نه ماهه اول امسال ۱۹ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.