رئیس جمعیت هلال احمر بانه گفت: 120 خودرو‌ی گرفتار برف و کولاک در محور بانه - سقز "گردنه خان" توسط نجاتگران و امدادگران هلال احمر بانه در مسیر رها‌سازی و امدادرسانی شدند.

به گزارش ایلنا، آزاد فتاحی با بیان این مـطلب افزود: از عصر روز گذشته همزمان با شروع بارش‌ها امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان بانه مستقر در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای گردنه خان و تعدادی از امدادگران ستادی هلال احمر این شهرستان به حالت آماده باش در آمده و در مسیرهای پرتردد و برف گیر استقرار یافتند.

وی اظهار داشت: با شدت بارش ها که از عصر روز جمعه آغاز و تا بامداد روز شنبه هم ادامه داشت تعداد  15 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در محور سقز - بانه که از مسیرهای اصلی پرتردد و برف‌گیر  است مشغول امداد‌رسانی و ارائه خدمت به مسافران و خودروهای گرفتار در برف بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر بانه تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در مدت مذکور حدود 120 خودروی گرفتار در برف و کولاک را که غالبا زنجیر چرخ هم به همراه نداشتند امدادرسانی کرده و از برف و کولاک رها ساختند.

فتاحی  همچنین از اسکان اضطراری 5 خانوار گرفتار در برف و کولاک و مانده در راه نیز در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای گردنه خان این شهرستان خبر داد و گفت: این خانوارها نیز شامگاه گذشته در این پایگاه بصورت اسکان اضطراری داده شدند.

وی تصریح کرد: روز گذشته همچنین تعداد 70 بسته غذایی نیز در بین مسافران گرفتار در برف و کولاک محور بانه سقز توسط امدادگران جمعیت هلال احمر بانه توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه همچنین  از همکاری تیم آفرود بانه در امداد رسانی به مسافران در راه مانده و خودروهای گرفتار در برف و کولاک هم تقدیر کرد و گفت: شامگاه گذشته سه دستگاه خودروی آفرود امدادگران هلال احمر را در  امداد رسانی به مسافران مانده در راه کمک کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.