محمدطالب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود بیشترین فعالیت این سامانه از عصر جمعه تا اوایل صبح روز شنبه، بویژه در نواحی غربی تا حدودی جنوبی استان(بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج و دهگلان) باشد.
وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه خواهد بود که در نواحی غربی و شمالی و ارتفاعات اغلب به شکل برف و در دیگر نواحی به شکل برف و باران پیش بینی می شود.
به گفته وی، دمای هوا از روز شنبه تا اواسط هفته آینده کاهش یافته و شرایط یخبندان در طول شب و اوایل صبح بر استان حکمفرما می شود.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان اضافه کرد: پیش بینی می شود همراه با این سامانه، گرد و خاک ایجاد شده بر روی عراق نیز به نواحی غربی استان منتقل شود.
حیدری یادآور شد: امروز چهارشنبه موجی ضعیف از سطح منطقه عبور کرده و موجب پوشش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده و خفیف برف و باران در نواحی شمالی کردستان می شود.
وی اظهار کرد: روز پنجشنبه از شرایط ناپایداری کاسته شده و جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان استان حاکم می شود.
به گفته حیدری، از لحاظ دمایی نیز دمای هوا طی 2 روز آینده اندکی افزایش یافته ولی همچنان سرمای شبانه و یخبندان صبحگاهی بر سطح استان حاکم است.
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: زرینه با حداقل دمای منفی 12 درجه و سلین با حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
حیدری ادامه داد: دمای هوای سنندج هم در شبانه روز گذشته بین منفی 6 درجه و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر، در نوسان بوده است.
امسال میزان بارندگی ها در کردستان با 107 میلیمیتر بارش نسبت به سال زراعی گذشته 23 درصد کاهش یافته است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.