به گزارش خبرنگار ایرنا، پروژه تونل خیابان انقلاب که اول اسفند سال 90 کلنگ زنی و کار عمرانی آن خرداد سال 91 با کارفرمایی شهرداری سنندج عملیاتی شد تنها تونل این شهر است که با دهنه حدود 15 متری ساخته شده و از لحاظ طراحی در نوع خود منحصربفرد است.
احداث این تونل بدلیل نبود اعتبار کافی و همچنین وجود معارض چند سالی طول کشید و پس از کش و قوس های فراوان سرانجام فروردین امسال و در سفر رئیس جمهوری به کردستان از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید و زیر بار ترافیک رفت.
هر چند بهره برداری از این تونل در زمینه کاهش ترافیک بخشی از شهر تاثیر گذار است اما یکی از مشکلاتی که پس از بهره برداری آن موجب نارضایتی مردم شد قسمت بالای تونل است که وضعیت ناخوشایندی دارد و بدلیل وجود ساختمان های اغلب تخریبی و مخروبه منجر به بوجود آمدن مشکلاتی برای مردم این منطقه شد.
یکی از تاثیرهای منفی ساختمان های تخریبی بالای تونل انقلاب، تبدیل شدن ساختمان مخروبه به محل تجمع و حضور معتادان است که این معضل مشکلاتی برای ساکنان محله های اطراف ایجاد کرده است.
این مساله علاوه بر نارضایتی مردم، چهره نازیبایی به این مسیر داده است.
پروژه ای که زمانی بهره برداری از آن آرزوی مردم بود امروز بخشی از آن به معضلی برای همان مردم تبدیل شده و نیاز است مسئولان و مدیران شهری برای رفع این معضل تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
با این اوصاف و با پیگیری های خبرنگار ایرنا و انتشار عکسی از این مکان در کانال تلگرامی خبرگزاری و پیگیری موضوع از مسئولان امور شهری، ساختمان های متروک بالای این تونل توسط معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج تخریب شد تا دیگر معتادان در این مکان حضور نداشته باشند.
مدیر نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری سنندج می گوید: تونل انقلاب یکی از پروژه های مهم و تاثیرگذار شهر سنندج است که پس از چند سال افتتاح شد اما ساختمان های متروک بالای این تونل به محل تجمع معتادان و کارتن خواب ها تبدیل شده بود و چهره نازیبایی به این مکان داده بود.
مرتضی سنندج روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رفع مشکلات این منطقه و با پیگیرهای انجام شده، ساختمان مخروبه ای که معتادان در آنجا سکنی گزیده بودند را تخریب کردیم اما مغازه ای در بالای تونل وجود دارد که بدلیل اینکه تعیین تکلیف نشده نتوانستیم آن را تخریب کنیم اما راه تجمع معتادان را بسته ایم.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری سنندج نیز در زمینه زیباسازی این محل گفت: اگر وضعیت تملک و تخریب ساختمان های روی تونل مشخص شود آمادگی داریم که کار پاکسازی و زیباسازی آن را شروع کنیم.
هه تاو فریدونی افزود: با توجه به چهره نازیبایی که ساختمان های مخروبه به این منطقه داده است زیباسازی آن در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد تا پس از انجام کارهای عمرانی آن و تعیین تکلیف تنها مغازه باقی مانده بلاتکلیف، جداره سازی آن انجام و سپس مابقی کارهای زیباسازی انجام شود.
بهزاد ریحانی فرد معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری وضعیت عمرانی پروژه را تمام شده می داند و می گوید: مغازه ای که اکنون بالای تونل قرار دارد تعیین تکلیف شده و بزودی عملیات تخریب آن انجام می شود.
امید می رود مسئولان و مدیران شهری مسائل و مشکلات مربوط به این پروژه را بیشتر مد نظر قرار داده و با جدیت در زمینه بر طرف کردن دغدغه ها و نگرانی ساکنان تلاش کنند.
پروژه تونل انقلاب شهرستان سنندج با کارفرمایی شهرداری سنندج، نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری و پیمانکاری شرکت ساختمانی معتبر و در کل با اعتبار 120 میلیارد ریال افتتاح و به بهربرداری رسید.
گزارش: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.