به گزارش خبرنگار ایرنا، صدیقه عبداللهی روز سه شنبه در دوره آموزشی راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان ها و مناطق تابعه آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تامین و بسط عدالت آموزشی و همچنین فراهم کردن فرصت های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.
وی افزود: تشکیل کلاس های چند پایه در مناطق روستایی برای تحقق عدالت آموزشی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و احیای راهبران آموزشی از موثرترین اقدامات حوزه آموزش ابتدایی در راستای بهبود مدیریت و ارتقای سطح کیفیت آموزشی و پرورشی بود.
معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: معلمان برای ایجاد یادگیری عمیق و پایدار باید زمینه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گروهی، تحقیق و پژوهش در میان دانش آموزان را فراهم کنند.
عبداللهی بر فراهم سازی زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: معلمان ابتدایی باید مهارت های زندگی در دانش آموزان را نهادینه کنند.
وی با بیان اینکه توسعه عدالت و ایجاد فرصت های برابر آموزشی یکی دیگر از برنامه های اولویت دار حوزه آموزش ابتدایی است، اضافه کرد: برنامه انسداد مبادی ورودی بی سوادی در همین راستا است و باید تلاش شود هیچ دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل در سطح استان وجود نداشته باشد و از همه پتانسیل ها برای جذب و نگهداری دانش آموزان استفاده شود.
وی همچنین بر نظارت بالینی و شناسایی معلمان لازم التوجه توسط راهبران آموزشی تاکید کرد و یادآور شد: نظارت باید مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی را حل و فصل کند و زمینه رشد معلمان را فراهم نماید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ارتقای مدیریت آموزشگاهی را یکی از مهمترین برنامه این حوزه در سال تحصیلی جاری اعلام کرد و گفت: در همین راستا برنامه تعالی مدیریت در 28 آموزشگاه و برنامه تدبیر در 430 آموزشگاه استان در حال اجرا است.
در سال تحصیلی جدید (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند که 151 هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان دوره ابتدایی تشکیل می دهند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.