رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بالغ بر ۱۳۰ تن برنج وارداتی در استان ذخیره شده که با توزیع این میزان می‌توان بازار را کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار در سنندج، گفت: قیمت ۲۸ قلم کالای اساسی در آذر و دی ماه امسال در سطح بازار و خرده فروشی روند صعودی و نزولی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت نهایی محصولات در مناطقی که تجمیع واحد‌های عرضه وجود دارد رقم می خورد، گفت: دلیل افزودن قیمت تنها مربوط به فروشنده نیست بلکه پارامتر هایی در این خصوص که ناشی از عدم ثبات بازار است، وجود دارد.

دره وزمی به قیمت برخی از اقلام پر مصرف که دچار نوسان قیمت در آذر و دی ماه شدند نیز گریزی زد و افزود: قیمت گوشت گوساله در آذر ماه با ۴۲۰۰۰ تومان و در دی ماه نیز ۴۱۰۰۰ تومان روند صعودی را همانند گوشت برزیلی با قیمت ۲۶۵۰۰ تومان در دی ماه نسبت به ۲۶۰۰۰ تومان آذر ماه داشته است و سایر حبوباتی چون لوبیا چیتی و عدس و نخود نیز کاهش قیمت را تجربه کرده است.

وی با بیان ثبات و عدم تغییر قیمت روغن نباتی و جامد گفت: برنج هندی به عنوان پر مصرف ترین نوع برنج در کشور و به تبع در استان حدود ۶۴۰۰۰ تومان در دی ماه نسبت به ۵۴۰۰۰ تومان در آذر ماه نیز ۱۱ درصد رشد یافته است.

به گفته وره وزمی بالغ بر ۱۳۰ تن برنج وارداتی در استان ذخیره شده که می توان با توزیع این میزان بازار را کنترل کرد.

دره وزمی به قیمت برخی از گروه میوه و تره‌بار اشاره و عنوان کرد: سیب درختی با ۳۵۰۰ تومان در دی ماه نسبت به ۳۰۰۰ تومان آذر ماه روند رو به رشدی داشته و محصولاتی همانند گوجه فرنگی و سیب زمینی و پیاز نیز تغییر محسوسی را در بر نگرفته است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.