جلال کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود 6 ماه است بعنوان رئیس هیات انتخاب شده ام، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان 180 میلیون ریال به حساب سرپرست پیشین هیات واریز کرده در حالیکه به عنوان رئیس جدید به این مبلغ دسترسی ندارم.
وی افزود: از زمانی که ریاست هیات را بر عهده گرفته ام، اداره کل ورزش و جوانان فقط 40 میلیون ریال به هیات جودو کمک کرده که در مقابل بدهی های هیات (حدود 500 میلیون ریال) بسیار کم و ناچیز است.
به گفته وی، توان اخذ مبلغ کمک شده (180 میلیون ریال) به هیات در زمان سرپرست قبلی را نداریم ضمن آنکه اداره کل ورزش و جوانان هم در این زمینه کمکی به هیات نمی کند.
کرمی یادآور شد: با این وجود، تمام اعزام جودوکاران به مسابقات کشوری در استان های مختلف انجام شده هر چند بدهی های زیادی داریم و بخاطر ضعف شدید مالی هنوز نتوانسته ایم تیم منتخبی برای اعزام به رقابت های جودو دهه فجر آماده کنیم.
رئیس هیات جودو، کوراش و جوجیتسو کردستان وضعیت جودو در این استان را از لحاظ توانمندی ورزشکاران، مربیان و داوران مطلوب دانست و اضافه کرد: بخش بانوان این ورزش نیز فعال است و جودوکاران در مسابقات کشوری مقام های خوبی کسب شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 25 مربی جودو در سطح بالا در شهرستان ها در امر آموزش علاقه مندان فعالیت دارند، گفت: از نظر سطح توانمندی در جودو جزء پنج تیم اول کشور هستیم.
کرمی به برنامه های خود برای پیشرفت ورزش جودو در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: استعدادیابی در رده نوجوانان، تجهیز خانه جودو بهاران سنندج، برگزاری کلاس های داوری در شهرستان ها، حرکت کردن و همسو شدن با برنامه های فدراسیون از جمله این برنامه ها است.
وی خواستار حمایت جدی تر اداره کل ورزش و جوانان از هیات جودو شد و تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک این اداره کل، مشکلات مالی هیات را حل و زمینه پیشرفت هر چه بیشتر این رشته ورزشی را فراهم کنیم.
بیش از 600 ورزشکار جودوکار سازمان یافته و بیمه شده در کردستان در حال فعالیت هستند.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.