بهرام چاره خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گرد و خاک که در مناطق بیابانی جنوبی عراق تشکیل شده با چرخش به سمت مناطق غربی کشور، هوای این مناطق را آلوده می کند.
وی افزود: این موج آلودگی هوا مناطق جنوبی و غربی استان کردستان را بیشتر از دیگر مناطق تحت تاثیر خود قرار می دهد ولی بتدریج از روز دوشنبه از غلظت آن کاسته می شود.
چاره خواه با اشاره به ورود موج بارشی ضعیفی به آسمان استان نیز یادآور شد: این موج ضعیف نیز از اواخر روز یکشنبه وارد آسمان استان می شود و نوار غربی استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث ابرناکی و احتمال بارش پراکنده برف و باران در شهرستان های سقز، بانه و مریوان می شود.
وی تاکید کرد: در این مدت دمای هوا تغییر چندانی نمی کند اما از روز چهارشنبه دمای هوا در مناطق مختلف استان کاهش پیدا کرده و کردستان پایان هفته سردی را تجربه می کند.
به گفته وی، در شبانه روز گذشته سراب شهرک با دمای هوای منفی 7.6 درجه سانتی گراد و سروآباد با دمای هوای 17 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان کردستان بودند.
به گزارش ایرنا، امسال 105.6 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 135.4 میلیمتر سال قبل 22 درصد کاهش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 49 درصد کاهش نشان می دهد.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.