امین نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نتایج کالیبراسیون این سامانه ها هم اکنون از سوی پلیس راه کشور در حال بررسی است و تا اواخر ماه جاری پس از اعلام این نتایج تمامی تخلفات صورت گرفته توسط رانندگان در مسیرهای دوربین ها، ثبت می شود.
وی افزود: جاده های سنندج - همدان، سنندج - کامیاران، سنندج - دیواندره، سنندج - مریوان تا مرز باشماق، مسیرهایی هستند که سامانه های کنترلی و نظارتی در آنها نصب و راه اندازی شده است.
به گفته وی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای خرید و راه اندازی هر سامانه یک میلیون و 500 هزار ریال هزنیه کرده است.
نوری تاکید کرد: راه اندازی پنج سامانه دیگر نیز در مسیرهای مختلف این استان پیش بینی شده که پس رفع برخی مشکلات اجرا از جمله رفع معارض و تعریض جاده ها، نصب آنها آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در سال گذشته 28 نقطه حادثه خیز را شناسایی کرده است، گفت: نصب و راه اندازی دوربین های ترافیکی در برخی از نقاط حادثه خیز از اولویت های این اداره کل برای کاهش تصادف ها و خسارت های احتمالی است.
مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: توسعه سیستم دوربین های ترافیکی در محور سنندج - بیجار - زنجان و دیواندره - بیجار از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است که امکان نیاز سنجی آن در حال انجام است تا برای اجرا به سازمان مرکزی تحویل داده شود.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که حدود 2 هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و 6هزار کیلومتر دیگر نیز راه روستایی بوده که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.