اسحاق ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش 37 درصدی کمک های بلاعوض ستاد دیه اظهار کرد: امسال نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان و ستاد دیه کشور با پرداخت بیش از 17 میلیارد و 200 میلیون ریال نقش بسزایی در آزادی این تعداد زندانیان جرائم غیرعمد داشتند.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد زندانیان استان را مددجویان جرائم غیرعمد تشکیل می دهند، افزود: از این تعداد، 78 درصد مربوط به جرائم مالی، 17 درصد مهریه و نفقه و چهار درصد نیز مربوط به تصادف رانندگی و حوادث کارگاهی است.
مدیرکل زندان های کردستان پرداخت وام های قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیرعمد را یکی دیگر از راهکارهای ستاد دیه برای کمک به آزادی این افراد از زندان اعلام کرد.
ابراهیمی تاکید کرد: بانک های ملی، ملت، صادرات و تجارت، بانک های عامل پرداخت وام قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیرعمد هستند که امسال با پرداخت 14 میلیارد ریال، کمک ارزشمندی به آزادی زندانیان داشتند.
وی یادآور شد: این رقم پرداخت وام نیز نسبت به همین مدت در سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.
وی روحیه گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم کردستان دانست و گفت: شاکی های پرونده های زندانیان جرائم غیرعمد هم امسال با گذشت بخشی از حق خود به مبلغ 51 میلیارد ریال، زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کردند که این میزان کمک هم نسبت به سال گذشته 39 درصد رشد داشته است.
6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کار درمانی در استان کردستان وجود دارد.
خبرنگار: وریا کرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.