رئیس شرکت برق دهگلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 96 کنتور حجمی هوشمند چاه‌های کشاورزی شهرستان دستکاری شده است.

به گزارش ایلنا، کیومرث آقا محمدی با اشاره به دستکاری و از مدار خارج شدن کنتور هوشمند حجمی چاه‌های کشاورزی، افزود: در سال 95 تعداد 33 مورد و در سال جاری تعداد 96 مورد کنتورهوشمند در شهرستان دستکاری و از مدار خارج شده که 63 مورد آن به منابع آب دهگلان گزارش شده است.

آقامحمدی با اشاره به قابلیت‌های کنتورهای هوشمند آب و برق اظهار داشت: نصب‌کنتورهای هوشمند آب و برق در مصرف بهینه آب و جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه بسیار مؤثر است و مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش می دهد.

وی افزود: کنتورهای هوشمند آب و برق توانایی کنترل میزان مصرف کشاورزان، اندازه گیری همزمان میزان مصرف برق و آب را دارند به طوری که این کنتورها علاوه بر اندازه گیری قابلیت قطع برق را براساس آب مصرفی در دوره های زمانی دارند و با اتمام سهمیه آب به صورت اتوماتیک برق چاه قطع می شود.

رئیس اداره برق دهگلان در ادامه با اشاره به دو حوزه پیشگیری و برخورد گفت: باید اطلاع رسانی از طریق رسانه های شهرستان صورت گیرد تا کشاورزان مطلع شوند که درصورت دستکاری و از مدار خارج نمودن کنتور هوشمند برخورد قضایی خواهد شد.

آقا محمدی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری در خرداد ماه سال جاری مصوباتی صورت گرفته که استفاده کنندگان غیر مجاز از انشعابات آب و برق وگاز به ادارات خدمات رسان اعلام شده است.

رئیس اداره برق دهگلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تعادل بخشی سفره های آب زیر زمینی گفت: باید نصب وسایل اندازه گیری و حجمی برای بهره برداران از منابع آب زیر زمینی با جدیت دنبال شود.

آقا محمدی هدف از طرح احیار و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی را اندازه گیری حجم آب برداشت شده توسط بهره بردار از منابع آب  و جلوگیری ازهرگونه برداشت غیر مجاز دانست.

رئیس اداره برق دهگلان افزود: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیر زمینی با برنامه‌ریزی متکی بر اطلاعات به دست آمده از قرائت کنتورها و حجم بهره بردار از منابع آب است.

وی اظهار داشت: درشرایط کنونی با توجه به کاهش میزان نزولات جوی و ادامه روند خشکسالی باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که از حداقل آب حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و با توجه به وضعیت بحرانی پیش رو و افت شدید منابع آب زیرزمینی همه ما باید در حفظ و صیانت از این منابع خدادادی تلاش کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.