سیدمحسن علوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد گردشگران ورودی به اقامتگاه های عمومی استان را در این مدت 149 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزوزد: از این تعداد گردشگر، 141 هزار و 300 نفر ایرانی و پنج هزار و 200 گردشگر نیز خارجی بودند.
وی شهرستان های سنندج، مریوان، بانه، سقز و سروآباد را مناطق گردشگر پذیر استان معرفی کرد و یادآور شد: مناطق گردشگری این شهرستان ها در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
به گفته وی، از هم اکنون برنامه ریزی هایی برای آمادگی آثار تاریخی، طبیعی، باستانی و جاذبه های گردشگری این مناطق برای پذیرایی از مسافران نوروزی در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، بناهای تاریخی، موزه، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، عمارت آصف، حمام خان، پارک آبیدر و برخی مکان های طبیعی و گردشگری مشهور از جمله کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه‌دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک (سنگ) قرآن، کانی کچک از مراکز دیدنی در سنندج است.
مریوان نیز با داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی بکر و زیبا، وجود دریاچه زریبار و روستاهای هدف گردشگری یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری این استان است.
طبیعت بکر روستاهای هدف منطقه اورامان کردستان، منطقه پالنگان و قلعه زیویه از دیگر مناطق گردشگری استان کردستان محسوب می شود.
شهرستان بانه نیز بدلیل وجود جاذبه های گردشگری و مجتمع های تجاری و تفریحی قطب گردشگری غرب کشور شناخته شده است و سالیانه هزاران مسافر و گردشگر از این منطقه دیدن می کنند.
تاکنون 35 منطقه نمونه گردشگری در استان کردستان شناسایی شده است.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت و 10 شهرستان و صدها مکان تاریخی و طبیعی، جایگاه ویژه ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.