به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عبید رستمی اظهار کرد: دبیرخانه سی ‌و ‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 11 اثر را به عنوان آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی کرد که چهار نمایش مربوط به هنرمندان حوزه تئاتر کردستان است.
وی با اشاره به عناوین نمایش های راه یافته به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر افزود: نمایش های آخرین مرزهای اشتغال به کارگردانی سوران حسینی، تندیسی برای شهر به کارگردانی مختار محمدی و داد درد دارد به کارگردانی عبید رستمی برگزیده بخش خارج از صحنه تئاتر خیابانی مریوان و نمایش آینه زندگی به کارگردانی فاروق حسن‌پور برگزیده بخش آیینی تئاتر خیابانی مریوان هستند که به سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان تاکید کرد: سه نمایش برگزیده چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کُردی سقز نیز بدون ذکر اولویت توسط هیات داوران این جشنواره به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند که 2 نمایش ئه وانگه ل به کارگردانی غلامرضا همتیان از بیجار و نمایش پانکیه کان به کارگردانی حسن ترقی از سنندج در بخش مرور این جشنواره پذیرفته شدند.
رستمی با بیان اینکه راه یابی 6 نمایش از کردستان در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مایه افتخار برای هنرمندان استان است، گفت: این افتخار نشان از زحمات هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان دارد که امیدوارم این موفقیت باعث شود مسئولان استانی در فکر حمایت های بیشتری از حوزه تئاتر باشند.
وی کمبود بودجه و امکانات را 2 مشکل عمده پیش روی هنرمندان تئاتر استان اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره سراسری تئاتر کُردی سقز، جشنواره استانی تئاتر و جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره در کارنامه هنرمندان حوزه نمایش استان کردستان قرار دارد که این میزان فعالیت، امکانات صحنه ای و مالی مضاعفی را می طلبد.
رستمی اضافه کرد: امیدوارم استاندار کردستان به عنوان اصلی ترین تصمیم گیرنده در استان از حوزه هنر و بویژه حوزه هنر تئاتر استان، بیشتر حمایت کند تا هنرمندان این عرصه با فراغ بال بیشتری به اجرا و تمرین بپردازند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان افزود: اگر هنرمندان حوزه نمایش ما بیشتر حمایت شوند قطعا دستاوردهای ارزشمندتری در حوزه فرهنگی تولید خواهند کرد و می توانند در کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی اجراهای درخشانی با برند جهانی داشته باشند.
وی با بیان اینکه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 28 دی تا 9 بهمن در تهران برگزار می شود، تاکید کرد: امیدواریم گروه های نمایشی استان در این دوره از جشنواره خوش بدرخشند و دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشند.
دریافت و تنظیم: امید بهمنی** انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.