به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دره وزمی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: در این کارگروه مشکلات واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و کمک به واحدهای فعال مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: سال گذشته نیز در قالب مصوبات این کارگروه در مجموع بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت شده بود.
دره وزمی با اشاره به برگزاری 52 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان تاکید کرد: تاکنون 250 پرونده واحدهای تولیدی استان در این کارگروه مطرح شده و این کارگروه 300 مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار کرده که 60 درصد مصوبات آن با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی شده است.
وی در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی استان کردستان نیز یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی استان برای ادامه فعالیت خود نیاز به سرمایه در گردش دارند که می توان با تسهیلات بانکی مشکل آنها را برطرف کرد.
دره وزمی اضافه کرد: برخی دیگر از واحدهای تولیدی استان مشکلات غیر مالی مانند نبود بازار فروش، بازاریابی مناسب و فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی دارند که مشکلات آنها در این کارگروه قابل بررسی نیستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: بزودی کلینک مخصوص صنعت در استان راه اندازی می شود که در آن جمعی از متخصصان راهکارهای رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای نیمه فعال و راکد استان را بررسی می کنند.
دره وزمی با انتقاد از نظام بانکی کشور اظهار کرد: در حالیکه تمام دستگاه ها باید در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال عمل کنند، قانون موجود در بانک های کشور حامی تولید نیست.
وی افزود: تسهیلات بانکی که به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال پرداخت می شود، نه تنها مشکل این واحدها را برطرف نمی کند بلکه واحدهای تولیدی را به بانک ها مقروض تر می کند بنابراین تنها راه کمک به این واحدها دادن یارانه تولید و حمایت های مشاوره ای تخصصی است.
حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این کارگروه با اشاره به حمایت همه دستگاه ها از تولید و کمک به واحدهای تولیدی که محصولات خود را صادر می کنند، تاکید کرد: واحدهای تولیدی که از دولت طلب دارند باید مانند بهره بانکی جریمه تاخیر دریافت کنند.
در این کارگروه با حضور روسای بانک های مختلف استان مشکلات کارخانه پر سنندج، یخ خشک خدایار قروه، شرکت صنایع بسپارگستر ژین یاران سنندج، کارخانه قند بانه و نان آوران زاگرس مریوان بررسی و راهکارهای مناسب برای حل مشکل این واحدها اتخاذ شد.
از 830 واحد تولیدی استان کردستان، 650 واحد با هشت هزار و 200 کارگر به صورت کامل فعال بوده و بقیه نیز نیمه فعال هستند.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.