معاون عمرانی استانداری کردستان گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مردم شهر سنندج در ۲۵ درصد مساحت این شهر که بعضا دارای بافت فرسوده و بی کیفیت است، سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قادری روز چهارشنبه در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی در سنندج، گفت: بر اساس قانون عمده وظیفه شوراها پرداختن به مباحثی چون نظارت های فنی و اجتماعی شهر و البته نظارت بر بودجه های مالی که بیشترین سهم را در بر می گیرد، است.

وی اظهار داشت: از آنجا که منبع درآمد شهرداری از طریق هزینه‌های مردم تامین می‌شود رسالت شوراها ایجاب می‌کند که دو مقوله شفافیت و انضباط مالی بیش از پیش دیده و لحاظ شود.

قادری ضمن بیان این مطلب که تهیه و تدوین برنامه های شورا و شهرداری مصوب شده، افزود: برنامه های راهبری توسعه شهری مشتمل بر ترسیم چشم انداز و تعیین راهبرد ها و نیز تصویب برنامه عمرانی شهرداری از جمله راهبرد و رویکرد شورا و شهرداری تلقی می شود.

معاون عمرانی استانداری کردستان ادامه داد: شورا های شهر و شهرداری جز اجرای برخی امور عمرانی که طبق نقشه برآورد شده بود نسبت به سایر راهبرد و برنامه ها اقدامی را به سرانجام نرساندند.

قادری به برخی از اموری که نباید محور فعالیت شورا و شهرداری واقع شود اشاره و عنوان کرد: در خصوص جذب و یا عزل نیروی شهرداری نیز شورا نقشی ندارد و همچنین واگذاری طرح های عمرانی و فعالیت های خدماتی به وابستگان نزدیک جز برنامه های شورا تلقی نمی شود و نیز ملاک و معیار انتخاب شهردار طبق وابستگی به اعضای شهر تعیین نشود و در نهایت روزمره گی و پیروی از برنامه های شهرداری نیز جزو نباید هایی است که بایستی مورد عنایت شورا ها واقع شود.

وی رویکرد و نقش اصلی شورا ها را مورد توجه قرار داد و گفت: جلب و جذب مشارکت مردم در برنامه ها و نظارت جامع بر شهرداری نیز از جمله رسالت شورا تعیین شده است.

معاون عمرانی استانداری کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به ایمنی ساختمان ها نیز گریزی زد و گفت: شهرداری بایستی در قالب ستاد مدیریت بحران نسبت به ایمنی اماکن و ساختمان ها دقت وفوری داشته باشد تا در صورت بروز و وقوع رخداد از صدمات احتمالی کاسته شود.

قادری به رشد جمعیت روستا های واقع در حریم شهر ها هم اشاره و عنوان کرد: سکونت گاه های غیر رسمی زاییده رشد جمعیت ناهمگون در این نقاط است به طوری که رشد ۴.۱۵ درصدی جمعیت روستا ها نسبت به رشد ۳.۱۲ درصدی جمعیت شهر ها نیز نشان می دهد که شهرداری باید نسبت به گسترش جمعیت در این نواحی حساس تر باشد.

وی اصلاح و بازنگری قانون ارزش افزوده را نیاز و بلکه ضروری دانست و گفت: این قانون که مربوط به نقاط کم برخوردار است بایستی مورد تجدید نظر واقع شود.

معاون عمرانی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: از آن جا که در شهرداری های استان به ازای هر پست ۳ نفر مشغول فعالیت و کار هستند انتظار برآورده کردن خدمت رسانی مطلوب به شهروندان دور از ذهن است.

قادری با بیان اینکه ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: بالغ بر ۵۰ درصد مردم شهر سنندج در ۲۵ درصد مساحت این شهر که بعضا دارای بافت فرسوده و بی کیفیت است گذران و سکونت دارند که می طلبد ستاد بازآفرینی در این حیطه نیز لحاظ و دیده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.