به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز چهارشنبه در همایش شهرداران و شورای اسلامی شهرهای استان با انتقاد از وجود نیروهای مازاد در بدنه شهرداری ها اظهار کرد: حضور نیروی مازاد باعث شده بخش مهمی از توان شهرداری ها تلاش برای پرداخت حقوق پرسنل باشد.
وی افزود: وقتی چنین روندی بر بدنه شهرداری های استان حاکم است چگونه می توان انتظار ارائه خدمات مطلوب و مناسب به شهروندان، پرداخت به موقع حقوق و انجام امور عمرانی را از این نهاد داشت.
قادری تاکید کرد: تا زمانی که استخدام در شهرداری‌ها توسط سازمان امور استخدامی تصویب و سپس اجرایی شود هر نوع استخدام بدون ضابطه و خارج از مصوبه علاوه بر منع قانونی، منع شرعی و اخلاقی نیز دارد.
وی یادآور شد: 70 درصد نیروهای شهرداری ها دیپلم و زیر دیپلم هستند و بیشتر این نیروها در شهرداری های استان و کشور از تخصص و مهارت کافی برخوردار نیستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: هر نوع استخدامی باید دارای مجوز باشد و لازم است نیروهایی که در شهرداری ها جذب می شوند علاوه بر دارا بودن تخصص و مهارت کافی، به صورت قانونی و از طریق آزمون، گزینش و مصاحبه جذب بکار گرفته شوند.
**50 درصد جمعیت سنندج در 25 درصد مساحت شهر سکونت دارند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 50 درصد جمعیت سنندج در 25 درصد مساحت شهر سکونت دارند، افزود: منازل مسکونی این مناطق مشکل دار و بی کیفیت هستند و اگر حادثه ای هماند زلزله اتفاق بیفتد با مشکلات جدی در این مناطق روبرو خواهیم شد.
قادری اظهار کرد: برای جلوگیری از این معضلات و افزایش ساخت و سازهای بی رویه باید در سطح کلان سیاست های لازم اتخاذ شود که شهرداری ها در کاهش این مشکلات نقش اساسی و کلیدی دارند.
وی با اشاره به رشد جمعیتی روستاهای واقع در حریم شهرها نیز یادآور شد: سکونتگاه های غیررسمی شکل گرفته زاییده همین مسایل است بطوریکه اکنون رشد جمعیت روستاهای واقع در حریم شهرهای استان 4.15 درصد و رشد جمعیت شهرهای مراکز استان نیز 3.12 درصد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: این آمار نشان می دهد که رشد جمعیت در اینگونه روستاها بیشتر از شهرها است و باید شهرداری ها با استفاده از مسئولیت قانونی خود در این خصوص حساسیت بیشتری داشته و مانع افزایش جمعیت در این روستاها شوند.
**شهرداری ها نسبت به تهیه برنامه پنج ساله اقدام کنند
وی در ادامه با تاکید بر تهیه برنامه پنج ساله توسط شهرداری ها یادآور شد: شهرداری ها بدون برنامه با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد بنابراین لازم است نسبت به تهیه و تدوین برنامه بلند مدت با جدیت و دقت بیشتری کار کنند.
قادری بر رعایت و پیگیری ماده 71 قانون شوراها نیز تاکید کرد و گفت: در این ماده، 32 وظیفه برای شوراهای اسلامی شهرهای کشور در نظر گرفته شده که نیمی از آن یا بیشتر به موضوع نظارت های فنی و اجتماعی و در کنار آن با سهم بیشتری نظارت های بودجه ای و مالی است.
وی اظهار کرد: قانونگذار از طریق حسابرس و عاملان ذیحساب این حق را به شوراهای اسلامی داده که در موضوع نظارت مالی شهرداری ها ورود کنند چون درآمدهای شهرداری از جیب مردم است و شفافیت و انضباط مالی در این ماده قانونی موجب افزایش رضایت شهروندان به مدیریت شهری می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: با این نظم و انضباطی که در این خصوص قانون به نوعی به شوراها تکلیف کرده لازم است شوراهای اسلامی شهرها تلاش همه جانبه ای داشته باشند تا به وطایف خود به نحو احسن عمل کنند.
استان کردستان با یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارای 10 شهرستان و 29 شهر که از این تعداد 19 شهر تازه تاسیس است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.